#1 27-11-16 09:09:16

LahM
Użytkownik
Zarejestrowany: 26-11-16
Posty: 27

Buggy 2WD

Witam,
Obecnie posiadam Reely Ranger BL 4WD, ale coś czuję, że nie opłaca mi się w niego inwestować. Za podobne pieniądze wolę przejść na 2WD bo w zestawieniu z tymi modelami cenowo wyjdzie podobnie, a jakościowo nieporównywalnie.
Najbardziej intersuję mnie TLR 22, dalej za nim Dex210, no i Tamiya TRF 201. Pytanie tak po skrócie czy bardzo się od siebie różnią? A już na pewno mocno zastanawia mnie różnica między TLR 22  2.0 a 3.0 czy jest bardzo znacząca?

Offline

 

#2 27-11-16 13:18:39

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4204

Re: Buggy 2WD

Pierwsze dwie wymienione konstrukcje są ok. Tamiya wycofała swoją linę modeli, jest problem ze wsparciem do nich, rozwojem platformy itp także raczej odpada.
Losi wydaje się fajne, jakościowo jest bardzo dobre, nawet lepsze niż Durango, aczkolwiek jest mocno amerykańskie i przystosowywane pod tory o średnio wysokiej przyczepności+ nie wiem jak z częściami, czy scorpio wszystko ma. 3.0 jest tylko w wersji Mid Motor- nie wiem czy to do końca dobrze- na normalnej glinie bez cukru czy chlorku może być ciężko ujechać. 2.0 ma jeszcze konfigurację rear motor.
Dex210 konstrukcja bardzo uniwersalna, sprawdzona i aktualizowana- teraz sprzedają już 3 generację, chociaż główna platforma nie uległa drastycznym zmianom.
U nas najwięcej jeździ Durango za sprawą możliwości ich rekonfiguracji i dostępności części na miejscu- pozwalają na jazdę zarówno w warunkach wysokiej przyczepności (sztuczna trawa/wykładzina) jak i niskiej (glina). Dla wymagających oferują też osobne podwozie współdzielące zawieszenie (210F) tylko na astro/wykładzinę - czyli mega przyczepność.
Warte rozważenia jeszcze jest Yokomo- podobnie jak Losi, jakość świetna, jeździ też, chociaż z tego co wiem zrezygnowali także z rear motor- trend zwiększania przyczepnosci torów 1:10 jest niestety bardzo silny. Jest też Xray- też fajne samochody, tylko u nas nikt nie jeździ i też porzucili rear motor- mają MM na glinę, chociaż też mnie nie przekonało gdy chłopaki z łodzi do nas przyjechali z tymi wózkami. Może się też okazać, że w tym sezonie więcej będziemy jeździć na astro niż na glinie naszymi 2WD i to rear motor nie będzie takie niezbędne, ale według mnie- zawsze warto mieć taką opcję.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#3 27-11-16 15:18:54

marcin1993
Sympatyk
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 23-04-12
Posty: 87

Re: Buggy 2WD

Hejka tak jak Maciej napisał tamyia według mnie ze swoimi modeli off-road zatrzymała się w czasie ich konstrukcje są przestarzałe a z dostępnością części w Polsce też raczej słabo ,losi fajne podwozie bardzo wytrzymałe jednak zawsze istnieje ryzyko że na zawodach coś się złamię lub wyrobi i wtedy bez zaplecza części zapasowych może się to skończyć smutkiem i końcem jazdy co prawda o ile się nie mylę w Poznaniu jeździ jeden losik 2wd ale czy ma jakieś części zapasowe to nie wiem ,według mnie nie ma sensu już kupować standardowego mid motor czyli takiego jak jest w dex210 czy właśnie losi 22 2.0 czy 22 3.0 ,technika poszła do przodu i o wiele i bardziej komfortowo jeździ się modelami typu dex210f ,yokomo yz2 ,xray xb2 schumacher kf2 czyli modelami z nisko profilową przekładnią ,ponieważ ustawienie takiego modelu na hali -astro jest znacznie łatwiejsze nie trzeba kombinować z dociążaniem modelu i innymi pierdołami po drugie model ten według mnie jest szybszy mowa oczywiście o hali i astro .Jeżeli jednak chciałbyś jeździć na glinie to według mnie idealnym rozwiązanie jest dex210 v2/v3 niczym się prawie nie różnią, a w zestawie kit dostajesz obydwie konfiguracje przekładni mid/rear dodatkowym plusem durango są części na miejscu w Poznaniu nie trzeba kupować żadnych części zapasowych w razie w ,co pozwala trochę zaoszczędzić kasy  .Podsumowując jeżeli zamierzasz jeździć latem na astro a zimą na hali to idealnym rozwiązaniem jest dex210f części na miejscu i cena o ile się nie mylę w dalszym ciągu jest możliwość kupienia go za 200 euro co przy dzisiejszych cenach modeli jest mega okazją


Marcin Szmytke

Offline

 

#4 02-12-16 18:21:40

LahM
Użytkownik
Zarejestrowany: 26-11-16
Posty: 27

Re: Buggy 2WD

Dzięki bardzo Panowie dokładnie takich odpowiedzi oczekiwałem : )

Ok, Tamiye przekreślam.

Pyt 1: Z tego co rozumiem z takich uniwersalnych konstrukcji występuje tylko Losi 22 2.0 i dex 210 w standardzie i wersjach v2 i v3? Yokomo i Xray były tylko albo MM albo RM z osobna i ostatecznie porzucili RM? Czy może coś z Team Associated?

Pyt 2: Jeżeli chodzi o wygląd, to karoserie w Losi są dwie (jedna do konfiguracji mid druga rear motor?), a w Durango jedna ale z dodatkowymi fragmentami do dokładania? Szczerze najbardziej to mi przypadła do gustu ta karo od 210v2, czy pasowałaby ona także do innych wersji?

Pyt 3: Hmmm, nowy czy używany? Analizując ceny tych modeli, zauważyłem, że używane Losi 22 idzie dostać w cenie 300-400zł, dex210 za ok 500zł, a z nowymi jest kłopot bo prawie na każdej stronie napisane jest Discontinued. Widziałem za 300€ i czy faktycznie jest to cena rynkowa, czy produktu nie ma a cena pozostała? : )

Pyt 4: Mam combo ESC: Absima a10v2 45A i motor Leopard 4370kV 9T czy mógłbym to śmiało wstawić do ww. aut? Czy na początek wystarczy?

Offline

 

#5 02-12-16 18:55:29

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4025
Serwis

Re: Buggy 2WD

AD1. Wybór nalerzy do ciebie, Asso u nas mało polularne, jeżdzi to dobrze, ale jakość plsyków została z przed lat, więc błedów nie wybacza.
Jak miałem kilka lat temu B44 chłopaki się śmiali ze mnie że na zawody jadę z wiaderkie wachaczy img/smilies/smile

AD2. Najfajniejsza buda jak dla mnie to od v3. V2 ma dziwne poszeżenie na bokach, które w V3 wyeliminowali.

AD3. Co do nowych TD (będą dostępne od mowego roku) Hobbico robi reorganizację sprzedarzową.

AD4. Na początek wystarczy, ale szybko zmienisz na coś lepszego img/smilies/smile


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#6 06-12-16 17:47:40

LahM
Użytkownik
Zarejestrowany: 26-11-16
Posty: 27

Re: Buggy 2WD

Czy mógłbyś uzupełnić trochę swoje odpowiedzi? bo teraz pojawiło mi się jeszcze więcej znaków zapytania ; )

Offline

 

#7 28-10-18 22:11:11

krecik
Użytkownik
Skąd: Chodzież
Zarejestrowany: 08-07-12
Posty: 253

Re: Buggy 2WD

Hej Panowie nie chciałem tworzyć nowego tematu więc podczepiam się tutaj. Ostatnie półtora roku z różnych powodów sobie odpuściliśmy z młodym zawody ale teraz chciał bym sprawić mu jakiś nowy model na halę jakieś 2WD z MM. Po wstępnym rozeznaniu tego co teraz jest na tapecie widziałem Serpenta ale od ręki dostępny tylko z RM od jakiegoś czasu przyglądam się Team Asso B6D, Team Durango DEX 210 i Schumacherowi KF2. I teraz pytanie którego polecacie i dlaczego akurat tego a nie innego. Zależy mi przede wszystkim na dostępności do części zamiennych i wytrzymałości na ewentualne urazy.


1. Off-Road - Team C TC02Evo - NOSRAM Cobra 6,5 T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
2. On-Road - Spec R S2 - Tirnigy 21,5T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
3 Sterowanie - Sanwa MT-4

Offline

 

#8 30-10-18 13:58:17

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4025
Serwis

Re: Buggy 2WD

mam w promocji 4WD, dla młodego w sam raz,
Do Łodzi też w sam raz. U nas 2WD ma mocną stagnację, a juniorów już brakuję.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#9 31-10-18 00:05:38

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4204

Re: Buggy 2WD

J.w. Cała stara gwardia w 4wd śmiga. Jakbyś chciał używkę to może będę się pozbywał swojego po zawodach w lodzi.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo