#1 22-09-17 18:02:22

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Równe ustawienie opon

Witam,ostatnio przez pewien czas męczyłem się z równym ustawieniem kół w modelu dex410v4.
Problem polegał na tym,że jak przykładowo skręcałem na maxa najpierw w lewo i potem w prawo, a następnie puszczałem skręt do normalnego ustawienia opon, to opony nie ustawiały się równo przez co model dalej nie jechał prosto.Ostatecznie wymieniłem sobie orczyk na nowy i teraz jest już lepiej, nwm czy problem jest tylko i wyłącznie w tym czy może też w czymś innym?
I jeszcze mam pytanie odnośnie śrubki,którą się wkręca w dolną dziurę orczyka do serwa, czy ma być ona przykręcona na maxa, czy ma być luźno wkręcona bez oporu?

Offline

 

#2 22-09-17 19:26:55

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Równe ustawienie opon

Od ustawiania żeby model jechał prosto jest trymer na aparaturze, co do drugiego pytania to nie bardzo rozumiem o co chodzi, jak możesz to podeślij fotkę i zanacz o co chodzi.
P.S. Fajnie jakbyś jeszcze podawał przy problemie jaki masz model no i apka też.


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#3 22-09-17 20:09:57

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

Właśnie problem w moim aucie (dex410v4,jak wyzej napisalem) polegał na tym,że pomimo ustawienia pozycji 0 na trymerze, następnie ustawiania orczyka na serwie najprościej jak się da, i w końcu pomimo tego,że ustawiłem trymer tak, żeby opony rzeczywiście były ustawione idealnie prosto to i tak opony po spuszczeniu skrętu nie ustawiały się równo tak jak na początku w pozycji 0. Apkę mam taką jak w linku: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-gtx … tore=en_us . A z tą śrubką,ktora przechodzi przez większą dziurę jednego z 3 orczyków w zestawie podesłanym w linku na dole,to chodzi mi o to jak mocno trzeba ją dokręcić do serwa, czy najlepiej na maxa czy ma byc luz? https://www.google.pl/search?biw=1920&a … DFpeJ53IvM

Offline

 

#4 22-09-17 21:52:35

Paweł
Klubowicz
Skąd: Przeźmierowo
Zarejestrowany: 09-12-14
Posty: 162

Re: Równe ustawienie opon

Podnieś model w powietrze, jeżeli bez oporów podłoża koła nie wracają do pozycji 0 to znaczy że serwo za słabe, jeżeli tak samo nie wracają to też chętnie się dowiem co jest tego przyczyną img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez Paweł (22-09-17 22:00:03)

Offline

 

#5 22-09-17 22:35:35

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Równe ustawienie opon

Hmm to zobacz jeszcze, czy nie masz nadmiernych luzów w układzie kierowniczym, oczywiście luzy zawsze są, ale bez przesady, sprawdź również czy servosaver masz dobrze ustawiony (jeżeli jest w tym modelu) jak jest za luźno rozkręcony to tak się może dziać.

A ogólnie to model pojedzie prosto? Bo czasami są koła lekko skręcone, ale jak już jedzie to się wyprostuje


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#6 22-09-17 22:44:11

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

No właśnie generalnie to dzisiaj jak wymieniłem ten orczyk to jedzie prosto, może tuż po skręcie da się zauważyć,że jeszcze przez chwilę jedzie na skos, ale generalnie to potem jedzie prosto.
Czyli podejrzewam,że jest to kwestia właśnie głównie tego,że być może niektóre części za mocno skręciłem albo za słabo ;p ale to już dam radę sprawdzić sam img/smilies/smile

Offline

 

#7 22-09-17 22:48:02

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

I w sumie tak jeszcze poza tym, to zauważyłem dzisiaj podczas jazdy na ulicy, jak testowałem model z nowym orczykiem ,że silnik strasznie szybko się nagrzewa i nwm czy jest to normalne, czy może przez to, że po prostu co chwila dawałem gazu i hamowałem?

Offline

 

#8 27-09-17 20:24:53

SP3SWJ
Klubowicz
Skąd: Pod Lipami
Zarejestrowany: 08-03-15
Posty: 756
Serwis

Re: Równe ustawienie opon

szymonkow napisał(a):

. . .  ustawiłem trymer tak, żeby opony rzeczywiście były ustawione idealnie prosto to i tak opony po spuszczeniu skrętu nie ustawiały się równo tak jak na początku  . .
.

a  koła z przodu masz ustawione 

A - równolegle
B - rozbieżnie
C - zbieżnie

?

bo to dla mnie nie  jasne ...


Pozdrawiam Jarek

DEX210,410,408 DETC410 VRCPRO   

Offline

 

#9 27-09-17 21:17:17

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

Tzn.szczerze mówiąc nigdy nie patrzyłem na takie szczegóły i w sumie trudno mi stwierdzić jak koła z przodu są ustawione ;p Ale chyba i tak nawet jakbym miał ustawione koła w tych wszystkich przypadkach a,b,c równo,to wydaje mi się,że  i tak model powinien jechać prosto ;P

Offline

 

#10 28-09-17 12:10:20

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Równe ustawienie opon

Próbuję zrozumieć twój problem i chyba wiem skąd się one bierze.
Funkcja Trim w araraturze jest właśnie po to, jak ci model nie jedzie prosto, możesz szybko przestawić kąt kół.
NIE MUSI być ustawiona na 0, może być + lub - jakaś tam wartość.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#11 28-09-17 17:32:29

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

Tzn. może napisze jeszcze raz... ja doskonale rozumiem, że trimer nie musi być ustawiony cały czas na ,,0,, i nawet nie powinien, tylko można wedle własnego uznania zmieniać wartości na + lub - . W moim przypadku też musiałem zmienić trochę na + a nawet czasem na maxa na+ , żeby opony były równo ustawione.Problem jednak pojawia się, jak zaczynam zakręcać modelem i puszczać skręt, wtedy np. widać,że model nie jedzie równo jak przedtem, co by oznaczało,że albo przeskakują zębatki w orczyku(który już wymieniłem),albo jak ktoś napisał wyżej, niektóre części przy serwie są za luźno lub zbyt mocno przykręcone. Mimo wszystko teraz jak jadę modelem to już praktycznie nie widać problemu,może na upartego mógłbym powiedzieć,że jak puszczam skręt w jedną stronę to model dosłownie przez chwile jedzie trochę na bok i później już jedzie prosto jak przedtem.Tak więc myślę,że temat można uznać za zamknięty i dziękuję wszystkim za pomoc img/smilies/smile

Offline

 

#12 28-09-17 17:35:42

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

I w sumie byłbym też wdzięczny, jakby ktoś mógł mi odpowiedzieć na mój post odnośnie wymiany olejów do dyfrów i amortyzatorów, bo nie za bardzo się orientuję w tej kwestii:
,,Witam, jak w temacie mam pytanie odnośnie wymiany olejów do amortyzatorów i dyfrów.
Chodzi mi m.in. o to,jak często powinienem je wymieniać(mój model dex410v4 jak napisałem w poprzednim wątku)? Oraz po czym można poznać,że dyfry lub amorki akurat wymagają wymiany olejów? ,, img/smilies/smile

Offline

 

#13 29-09-17 00:28:03

SP3SWJ
Klubowicz
Skąd: Pod Lipami
Zarejestrowany: 08-03-15
Posty: 756
Serwis

Re: Równe ustawienie opon

niektórzy zawodnicy zmieniają co zawody  oleje w amorach



większość na rozbieżności chyba jeździ u nas
to powoduje lekkie samocentrowanie na prostej

http://andyrc.pl/articles.php?article_id=11

..Rozbieżny przód, znacznie częściej spotykany, daje auto troszkę nerwowe na prostych , ale szybciej zawijające się w zakrętach (troszkę bardziej nadsterowne).



http://site.petitrc.com/setup/durango/s … aseSetups/

http://site.petitrc.com/setup/durango/S … 410v4.html

tu znajdziesz przykładowe setupy


Pozdrawiam Jarek

DEX210,410,408 DETC410 VRCPRO   

Offline

 

#14 29-09-17 00:33:29

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Równe ustawienie opon

Byłeś u mnie, powiedziałem ci że masz za ciasno na połączeniu orczyk, kulka, snap.
Czy coś z tym zrobiłeś ??

Oleje w amorkach czasami wymienia co zawody, czasami co 2-3 imprezy.
Oleje w diff wimieniam co 3-4 ipmrezy, chyba że jest nowy diff to po dotarciu i pierwszych zawodach.

Po czym poznać, hmmm, jak by to napisać. Przyłóż amorek do ucha, jak usłyszysz że coś tam chlupie przy ściaskaniu go to oznacza że się zapowietrzył, trzeba go odtworzyć, sprawdzić czy olej jest brązowy, jeżeli tak to wymiana, jeżeli nie to dolewka, odpowietrzanie oraz ponowne składanie.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#15 29-09-17 01:47:30

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Równe ustawienie opon

No i warto wspomnieć, że jak widać wycieki / mocne zapocenie dyfra czy amorów to też trzeba zalać na nowo i znaleźć powód wycieku - najczęściej zużyty o-ring czy uszczelka.
Osobiście lubię zaglądać w dyfry często i przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na łożyska na dyfrach, wymieniać je jeżeli coś sie zaczyna dziać, bo gdy się rozsypie, zębatki nie będą we właściwej pozycji i się zniszczą.


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#16 29-09-17 23:08:11

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

Ok rozumiem, a czy zna ktoś może w takim razie jakieś fajne poradniki gdzie pokazane jest jak krok po kroku wymieniać oleje w dyfrach i amorach? Bo nie ukrywam, że na pewno na początek jakieś by mi się przydały,tym bardziej, że nigdy sam tego nie robiłem ;p

Offline

 

#17 30-09-17 00:24:08

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Równe ustawienie opon

Polecam instrukcję obsługi, powinno być ładnie wyjaśnione, jeśli chodzi o filmik, to tylko ten przychodzi mi na myśl - po angielsku tłumaczy topowy zawodnik ze świata, co prawda na bazie większego dyfra z 1/8, Twój może być trochę inny, ale zasady te same. Tak jak pisałem wcześniej, instrukcja duuuuużo Ci podpowie img/smilies/wink jak będziesz miał konkretny problem to najlepiej ze zdjęciem i zaznaczeniem o co chodzi wrzucaj na forum.
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=-T-AhTZ_z4o


Co do amorów - też odsyłam do instrukcji, filmik od innego gościa (też światowa czołówka)
https://www.youtube.com/watch?v=pZJsfmCU1K0

Nie wiem jakie masz dokładnie amorki i czy mają w czapeczce (ten plastik co zamyka) taką małą śrubkę czy nie, jeżeli nie mają to ten filmik, jeżeli jest śrubka to zalewasz oleje, ruszasz tłoczkiem, dolewasz, pozbywasz się bąbelków (czekasz) dolewasz do maksa, delikatnie dokręcasz czapeczkę (tzn tak żeby nie ruszać amora z pozycji pionowej), ale dokręcasz do oporu ręką (aha musisz wcześnie wykręcić śrubkę - tą małą od odpowietrzania) powoli wpychasz tłoczek do końca, albo tak 0,5cm przed końcem się zatrzymujesz (nie możesz się cofnąć, chodzi o to żeby nadmiar oleju wyleciał dziurką i żeby nie zaciągnąć powietrza)(takie ustawienie to REBOUND 0% lub trochę więcej - ja tak ustawiam), nie ruszając tłoczka wkręcasz śrubkę - gotowe. Jeszcze by wypadało czymś odtłuścić amora bo po tej operacji będzie uwalony olejem img/smilies/wink

EDIT:
Widzę że masz taką małą śrubkę, czyli robisz tak jak napisałem wyżej z zalaniem i odpowietrzeniem, generalnie nie musisz całego rozbierać tak jak na filmie, wystarczy wylać stary olej i wlać nowy, chyba że dołem amora zaczyna wylatywać olej, no to wtedy rozbiórka i nowe o-ringi.
Czynność sama w sobie jest naprawdę prosta i sobie powinineś poradzić, inną kwestią jest dojście do wprawy by tego powietrza tam nie było i wszystko idealnie pracowało - to wymaga wprawy i miliona zalewań amora http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/lotpot - po prostu przyjdzie z czasem http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/chinese

Ostatnio edytowany przez igigod (30-09-17 00:29:34)


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#18 30-09-17 15:48:08

szymonkow
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-07-16
Posty: 16

Re: Równe ustawienie opon

Ok dzięki, w takim razie spróbuję sam powalczyć z tymi amorami i jakby co to dam znać na forum.

Offline

 

#19 05-04-18 15:37:03

Leos
Użytkownik
Zarejestrowany: 05-04-18
Posty: 3

Re: Równe ustawienie opon

Mam problem z równym ustawieniem kół. Ktoś wie , gdzie mogę to zrobić ?


Zobacz dlaczego depilacja laserem w Gdańsku jest najskuteczniejsza

Offline

 

#20 06-04-18 14:34:54

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Równe ustawienie opon

Model ci skręca jak jedziesz prosto?
Trzeba na aparaturze trim skrętu w takim przypadku ustawić.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo