#1 01-03-16 10:39:23

unWinged
Użytkownik
Skąd: Poznań - Łazarz
Zarejestrowany: 14-01-15
Posty: 208

48P vs 64P

Witam,
Na ostatnich zawodach zmieliłem sobie zębatkę odbiorczą. W tym momencie dysponuję dwoma zębatkami odbiór 48P (oryginalny od Spec-R S2) albo atak 64P (nie sprawdzałem nigdy jaki, dostałem razem z podwoziem, zmielony odbiór ma 91 zębów).

Podejrzewam, że 48P będzie dla mnie, jako nowicjusza, bardziej wybaczające (np odsuwający się silnik, albo źle ustawiony luz).

Jakie zalety ma 64P?

Jakieś koło i tak muszę kupić, pytanie tylko w który moduł na razie iść?

Podwozie to Spec-R S2, jazdy tylko po hali.


Pozdrawiam!
Bartek

OnRoad Spec-R S2, OffRoad DEX210v2, bash Helion Animus SC

Offline

 

#2 01-03-16 11:19:54

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: 48P vs 64P

. Owing to the large module the gear has large teeth, but significantly fewer tooth pairs simultaneously in contact. Moreover, the curvatures increase. These two effects lead jointly to a higher pressure at the same load and explain the loss of efficiency

Wiecej tu:http://www.gearsolutions.com/article/detail/5997/optimizing-operating-efficiency-

Także teoretycznie 64p ma wyższa sprawność .


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#3 01-03-16 17:41:18

unWinged
Użytkownik
Skąd: Poznań - Łazarz
Zarejestrowany: 14-01-15
Posty: 208

Re: 48P vs 64P

Ja jednak skłaniam się do 48P... Ostatnio dwa razy mi się silnik odsunął i nie ufam mojemu ustawianiu luzu, a większe zęby dadzą większy margines bezpieczeństwa.

Jak model będzie za wolny, to mogę zawsze podkręcić timing, bo mam ustawiony fabrycznie.


Pozdrawiam!
Bartek

OnRoad Spec-R S2, OffRoad DEX210v2, bash Helion Animus SC

Offline

 

#4 01-03-16 18:11:21

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: 48P vs 64P

64p jest bardzo delikatne nawet mały kamyczek może narobić szkód, za to ciszej chodzi img/smilies/big_smile taki jest odczuwalny plus.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo