#1 03-01-15 21:21:01

bartosz1987
Użytkownik
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 13-11-14
Posty: 9

Ustawienia na zawody :)

Siemka planuje jechać do Was na swoje pierwsze zawody on-road w lutym. Właśnie jestem na kończeniu budowy swojego modelu a mianowicie:
ARC R10 2013
ESC: SkyRC TORO 120A
Silnik: SkyRC Ares 21.5T
Serwo: Savox 1251MG

I teraz moje pytania:
Ktoś posiada ten regulator i może się podzielić ustawieniami? Startować będę oczywiście w klasie Hobby z zachowaniem 0 timingu etc.
Jakie przyłożenie zastosować w modelu? Zębatka odbiorcza ma 84 zebów, moduł 48p. Myślałem coś pomiędzy 4 - 4.5

Pozdro img/smilies/smile


Mugen MBX7 Eco + Xerun 150A
ARC R10 + SkyRC TS120A 120A
TA RC18B2 + EZRUN 25A SL

Offline

 

#2 03-01-15 22:28:07

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Ustawienia na zawody :)

Odnośnie przełożeń:
http://rcclubpoznan.p2a.pl/viewtopic.php?id=3847

Co do pozostałych rzeczy to w hobby chyba w regulatorze nic ważnego się nie ustawia. Z uwagi na charakterystykę jazdy dragbrake powinien być raczej wyłączony pozostałe opcje sprowadzają się raczej do krzywych gazu, które w ostatecznym rozrachunku niewiele zmieniają w kategorii z tak wysokim ograniczeniem silnikowym- podstawa to będzie płynność jazdy i staranie się by nie wytracać zbytnio prędkości w zakrętach.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#3 04-01-15 00:42:43

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Ustawienia na zawody :)

na reglu należy ustawić 0 timing, i moc hamowania jak największą (ze względu na małą moc silnika), reszta przy silniku 21.5T nie wiele daje.
Drag Brake lepiej nie stosować, bo przy małej mocy silnika na nim nie można polegać.

Najważniejsze to dobrze dobrane przełożenie do timing na deklu silnika, ale można się tutaj przejechać, więc zaczął bym od przełożenia w granicach 3,8-4,2 i zero timing na silniku,
później kombinowanie z doborem optymalnego ustawienia.

Ostatnio edytowany przez Dejan Bosnjakovic (04-01-15 00:43:04)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#4 05-01-15 16:35:49

bartosz1987
Użytkownik
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 13-11-14
Posty: 9

Re: Ustawienia na zawody :)

Dzięki za info zacznę od zębatki 40 i przełożenia 4,2. Później będę kombinował dalej img/smilies/smile

Pozdro


Mugen MBX7 Eco + Xerun 150A
ARC R10 + SkyRC TS120A 120A
TA RC18B2 + EZRUN 25A SL

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo