#1 18-12-14 01:44:00

krecik
Użytkownik
Skąd: Chodzież
Zarejestrowany: 08-07-12
Posty: 253

Jak ogarnąć te przełożenia

W związku z szeregiem problemów podczas pierwszych zawodów on-road, które koniec końców zakończyłem przedwcześnie z powodu spalonego silnika. Postanowiłem ogarnąć teoretycznie i praktycznie temat dobierania zębatek i przełozenia w silniku w zwiazku z tym pojawił się szereg pytań

1. Podstawa jaki wybrac moduł do on-road 48 czy 64 i czy to wogóle ma jakieś znaczenie?

2. Czy przełożenie np 5,70 w zestawie zębatek 105/35 będzie się w praktyce czymś różniło od przełożenia 5,70 w zestawie zębatek 111/37 w module 64DP?

3. W jakim zakresie w klasie Hobby Pro się poruszać i czy jakieś skrajne przełożenia mogą być niebezpieczne dla silnika jeżeli tak to jakie bo cały czas staram sie zrozumieć czemu ten silnik padł przy przełożeniu 88/44 64DP>

Na razie to tyle co dalej zobaczymy.


1. Off-Road - Team C TC02Evo - NOSRAM Cobra 6,5 T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
2. On-Road - Spec R S2 - Tirnigy 21,5T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
3 Sterowanie - Sanwa MT-4

Offline

 

#2 18-12-14 08:21:10

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

krecik napisał(a):

W związku z szeregiem problemów podczas pierwszych zawodów on-road, które koniec końców zakończyłem przedwcześnie z powodu spalonego silnika. Postanowiłem ogarnąć teoretycznie i praktycznie temat dobierania zębatek i przełozenia w silniku w zwiazku z tym pojawił się szereg pytań

1. Podstawa jaki wybrac moduł do on-road 48 czy 64 i czy to wogóle ma jakieś znaczenie?

2. Czy przełożenie np 5,70 w zestawie zębatek 105/35 będzie się w praktyce czymś różniło od przełożenia 5,70 w zestawie zębatek 111/37 w module 64DP?

3. W jakim zakresie w klasie Hobby Pro się poruszać i czy jakieś skrajne przełożenia mogą być niebezpieczne dla silnika jeżeli tak to jakie bo cały czas staram sie zrozumieć czemu ten silnik padł przy przełożeniu 88/44 64DP>

Na razie to tyle co dalej zobaczymy.

AD1, wybrać moduł 64, przy module 48 zębatki np atak 46T odbiór 90T po prostu będą luje które się nie zmieszczą.
AD2, tak, ich wagą, więcej masy do obracania, poza tym niczym
Przełożenie końcowe w zakresie 3,8 - 4,2
AD3 zdarza się, mi tekin radził nawet na 3,55 przełożeniu. Na pad silnika mogło wpłynąć dużo czynników, zatarte łożysko, zwara na uzwojeniu, ciasno dopasowane zębi, itd itp

Atak masz dobry, z tego co pamiętam 44 lu 45, potrzebujesz do szczęścia odbiór 90.

PS. Już jadą zębatki do mnie img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez Dejan Bosnjakovic (18-12-14 08:22:52)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#3 18-12-14 14:57:42

krecik
Użytkownik
Skąd: Chodzież
Zarejestrowany: 08-07-12
Posty: 253

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

Aha no to wszystko wiem czyli zestaw jaki teraz mam bedzie ok czyli 88/44 da mi przełozenie 3,8 albo 96/44 da mi 4,15. Zostanę chyba przy 88/44 tylko nowy silnik dobiore i bedzie ok.

Tak na marginesie jeśli już mowa o wadze w AD2 to muszę pomysleć jak by go troche odchudzić z czasem bo ma ponad 120g górką to trochę sporo.

Ale priorytet to poskładać aby jeździł.


1. Off-Road - Team C TC02Evo - NOSRAM Cobra 6,5 T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
2. On-Road - Spec R S2 - Tirnigy 21,5T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
3 Sterowanie - Sanwa MT-4

Offline

 

#4 18-12-14 16:31:41

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4256

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

Dodam jeszcze, ze potrzebujesz dobre chłodzenie i zaczynaj od 0 timingu na deklu. Lepiej zacząć od wyższego przełożenia i precyzyjnie dodusić timingiem.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#5 18-12-14 17:39:46

krecik
Użytkownik
Skąd: Chodzież
Zarejestrowany: 08-07-12
Posty: 253

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

A jeszcze pytanie z trochę innej beczki, żeby nie zaczynać w innym temacie. Czy jeżeli wystartowałem w zawodach i teoretycznie ukończyłem chyba 2 kwalifikacje a nie wystartowałem w finałach to z automatu jestem nie sklasyfikowany czy powinienem być sklasyfikowany na ostatnim miejscu? Pytam sie tak z ciekawości.

Ostatnio edytowany przez krecik (18-12-14 17:40:45)


1. Off-Road - Team C TC02Evo - NOSRAM Cobra 6,5 T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
2. On-Road - Spec R S2 - Tirnigy 21,5T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
3 Sterowanie - Sanwa MT-4

Offline

 

#6 18-12-14 18:47:37

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

Powynieneś być na ostatnim miejscu


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#7 18-12-14 19:45:33

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4256

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

Ale dopiero w tym sezonie zostało to wprowadzone.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#8 28-12-14 20:14:44

adikiekrz
Użytkownik
Skąd: Wola - Poznań
Zarejestrowany: 28-07-12
Posty: 237

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

jaki timing w hobby pro? a chłodzenie to chyba samego siebie?


TeamC TC02 Evo

Offline

 

#9 28-12-14 21:59:25

krecik
Użytkownik
Skąd: Chodzież
Zarejestrowany: 08-07-12
Posty: 253

Re: Jak ogarnąć te przełożenia

Adi timingu nie można ustawiać na reglu ale pozostaje jeszcze ustwienie mechaniczne na silniku a to chyba dozwolone.


1. Off-Road - Team C TC02Evo - NOSRAM Cobra 6,5 T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
2. On-Road - Spec R S2 - Tirnigy 21,5T -Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored - Turnigy 1257TG
3 Sterowanie - Sanwa MT-4

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo