#1 25-10-14 13:13:15

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Drift :)

Jako że mam 30 lat na karku jestem nowy i bardzo mało wiem na temat RC - piszę img/smilies/smile

Chce podriftować - ludziska polecają HPI Sprint 2 ... Podobno spora możliwość dalszej rozbudowy / tuningu... Jestem już skłonny wydać te 1000zł

Ale chciałbym zaczerpnąć waszej opinii ... Co by się nadało prócz HPI co ma na starcie dobre podzespoły i sporą dostępność części w polsce ?

Offline

 

#2 25-10-14 19:12:53

Kicha
Użytkownik
Skąd: Poznan - Rataje - Swarzedz
Zarejestrowany: 28-08-07
Posty: 270

Re: Drift :)

Witaj jeśli można wiedzieć tą jest z WLKP czy inne strony karaju ? Co do pytanka hmm fakt polecany jest HPI na początek ( dużo dostępnych części ). Jest także inna alternatywa - mianowicie podwozia firmy MST (są dostępne także u nas częsci i same podwozia ), ale w świecie driftu RC chwali sobie sporo osób także podwozia SAKURA D3 . Na początek idealne fakt ,że też plastikowe w całości ale posiada już fabrycznie CS . (wg mnie lepsza alternatywa do HPI ale części trzeba ściągać z HK i ma duże możliwości tuningu). Obecnie sam jestem w trakcie budowy driftowozu na tym podwoziu img/smilies/smile


Drift: Yokomo YD-2

Trial: Axial SCX10

Offline

 

#3 26-10-14 12:44:14

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Kicha napisał(a):

Witaj jeśli można wiedzieć tą jest z WLKP czy inne strony karaju ?

Że skąd jestem ? img/smilies/smile


W sumei pozostały w walce dwa modele TA TC4 i HPI Sprint 2 .... Który ma lepszy dostęp do części i z którego zrobi lepszy driftowóz ?

Offline

 

#4 26-10-14 13:12:41

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Drift :)

Ani Asso TC4 ani HPI nie są dedykowane do drifru, ale na początek wystarczą.

TC4 to typowa wyścigówka, a Sprint trochę przestarzała konstrukcja. Tak samo jak HSP, Himoto, Spec-R, X-Ray itd można przerobić na driftowóz.

Ostatnio edytowany przez Dejan Bosnjakovic (26-10-14 13:13:25)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#5 26-10-14 14:24:11

Kicha
Użytkownik
Skąd: Poznan - Rataje - Swarzedz
Zarejestrowany: 28-08-07
Posty: 270

Re: Drift :)

Chodzi mi czy z Poznania jesteś ? Z tych 2 co wymieniłeś lepiej Sprint. Ale Zastanów się czy nie lepiej coś lepszego chodz będzie drożej img/smilies/smile


Drift: Yokomo YD-2

Trial: Axial SCX10

Offline

 

#6 26-10-14 17:40:11

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Sprint 2 ma podobno lepiej położony silnik... Ale słabsze materiały... Wiem że w Sprincie 2 blokuje dyfer i zmieniam "CS"?by koła przednie kręciły się wolniej od tylnych i podobno Sprint zaczyna ładnie chodzić bogiem...

Czy w TC4 też się blokuje dyfer? I zmienia przełożenia ? Idzie to zmienić jeżeli jest tam wał a nie paski ?

Offline

 

#7 26-10-14 18:10:02

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Drift :)

W Sprincie CS zrobisz,
w TC4 nie,

Difer w obu można zablokować


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#8 26-10-14 18:20:15

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Czyli większe możliwości daje Sprint jeżeli chodzi o drift... A czy Sprinta mogę stuningować na tyle by w przyszłości umożliwi mi branie udziału w zawodach ?

Ostatnio edytowany przez takpoprostu (26-10-14 18:21:24)

Offline

 

#9 26-10-14 18:30:54

Kicha
Użytkownik
Skąd: Poznan - Rataje - Swarzedz
Zarejestrowany: 28-08-07
Posty: 270

Re: Drift :)

Możesz tylko pytanie czy jest sens. To co wsadzisz w to podwozie to po odliczeniu do obecnej kasy masz od razu pożądane podwozie. Mowa o zawodach on road.


Drift: Yokomo YD-2

Trial: Axial SCX10

Offline

 

#10 26-10-14 18:41:19

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Czyli twoim zdaniem oba modele Sprint 2 jak i TC4 są modelami w które nie warto inwestować ? A jak już kupisz któryś z nich to lepiej niech sobie działają w sztokowych bo szkoda więcej kasy wydawać tak ?

A rozumiem że coś potężnego do od 1500zł w górę img/smilies/sad

Ostatnio edytowany przez takpoprostu (26-10-14 18:42:51)

Offline

 

#11 26-10-14 18:50:18

Baldod
Użytkownik
Skąd: Suchy Las
Zarejestrowany: 10-10-11
Posty: 521

Re: Drift :)

Fajna opcja na początek w hobby : http://www.rccars.pl/modele-rc/257-spec … g-car.html .


RWD for life
AWD for bash

Offline

 

#12 26-10-14 19:16:46

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Drift :)

takpoporstu mniej więcej zgadza się.
dodam że drift nie jest łatwi, pomimo że pozornie wygląda do ogarnięcia.
Ścigam się ponad 5lat, a jak ostatnio kolega dał mi podriftować, to miałem problem jeden zakręt poprawnie bokiem pokonać.
Ale jak to mówią, najpierw trzeba spróbować, aby się samemu przekonać.

Jest kilka S2 które driftują, jednak w tym modelu nie ma fabrycznych części do zrobienia CS.
Zakres skrętu ma wystarczający.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#13 26-10-14 20:03:11

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Wolałbym na razie coś rtf... No to mili koledzy - co mam zrobić img/smilies/smile nie Sprint 2 nie TC4 ... Więc co kupić jako RTF co jest godne uwagi i jest rozwojowe - ma sporo części w polsce...

Offline

 

#14 26-10-14 20:03:55

Kicha
Użytkownik
Skąd: Poznan - Rataje - Swarzedz
Zarejestrowany: 28-08-07
Posty: 270

Re: Drift :)

Nie mówię że nie warto inwestować tylko mówię że jeśli chcesz model do driftu to warto się zastanowić nad czymś lepszym niż hpi. Natomiast jeśli chcesz autko do wyścigów on road to to Asso będzie Ok. Ale jeśli chcesz jedno podwozie do driftu i ścigania to nie bardzo to widzę.


Drift: Yokomo YD-2

Trial: Axial SCX10

Offline

 

#15 26-10-14 20:08:35

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Kicha napisał(a):

Ale jeśli chcesz jedno podwozie do driftu i ścigania to nie bardzo to widzę.

Czyli zmiana kół - zdjęcie blokady na dyfrze - zmiana ustawień zawieszenia... Nie sprawi Sprinta samochodem do wyścigów ? I w czym przewyższa TC4 Sprinta jeżeli chodzi o wyścigi ?

Przepraszam że tak denerwująco dopytuję, ale staram się zrozumieć...

Ostatnio edytowany przez takpoprostu (26-10-14 20:09:38)

Offline

 

#16 26-10-14 21:48:31

drozdo
Klubowicz
Skąd: Szczecin/Poznań
Zarejestrowany: 07-05-12
Posty: 496
Serwis

Re: Drift :)

Auta do wyścigów i do driftu ustawia się zupełnie inaczej - możesz mieć jedno podwozie do wszystkiego ale nie będzie najlepsze w niczym, albo będziesz wymieniał 80% części zmieniając ustawienia drift/wyścig img/smilies/wink
W drifcie ważny jest zakres skrętu, nadmiar mocy, tricki w stylu blokowanie dyfra lub CS - to powoduje (dramatyczne) pogorszenie trakcji - w lataniu bokiem to pomaga, w wyścigach wręcz uniemożliwia jazdę.
W ściganiu auta walczą o przyczepność, równą i przewidywalną trakcję, duży wpływ ma ustawienie przełożeń i dobranie kompromisów: prędkość <-> przyspieszenie, masa <-> wytrzymałość - do toru, warunków i umiejętności - jak to w wyścigach img/smilies/smile
Nie ma raczej sensu żebyś atakował obie skrajności jednocześnie/jednym autem.
Ja osobiście polecam ściganie się (są klasy dla początkujących więc się nie bój) - wtedy masz wyczynowy wózek, a jak się znudzisz albo zapragniesz podriftować to możesz - najwyżej trochę przepłacisz ale w tę stronę będzie łatwiej img/smilies/wink

Ostatnio edytowany przez drozdo (26-10-14 21:49:22)


Team Associated TC6.2 FT: Tekin RS Gen2, Reedy Sonic Mach 2 21.5, Sanwa MT-4, Savox, Nano-tech
Mazda 6 MPS AWD, 512KM, 720Nm, 1:1 ;-)

Offline

 

#17 26-10-14 21:52:01

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Drift :)

Wiele rzeczy trudno na klawiaturę przelać, zapraszam w środę na spotkanie

http://rcclubpoznan.p2a.pl/viewtopic.php?id=3752

rtf to dotyczy samolotów (ReadyToFly) w samochodach to RTR.

RTR za zwyczaj mają najtańsze apki, nie najlepszej jakości pakiet o ile jest, i podstawowy najtańszy zestaw napędowy (silnik i regiel).

Po co kupować coś co za 4-6 miesięcy będziesz chciał zmienić?

Chyba że wychodzisz z założenia, że nie wiesz czy ci się to spodoba i chcesz tylko spróbować.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#18 29-10-14 19:34:30

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Hej - dzięki wszystkim za posty... Niestety nie udało mi się do Was dziś dojechać 60km zbyt dużo czasu by mi do zajęło ponad 60 km w jedną stronę img/smilies/sad Ale padło juz ostatecznie na dwa modele...

HPI Sprint 2 i Asso TC4 ... Weźmy pod uwagę te dwa modele tylko - który lepiej w przyszłości da się stuningować pod drift ? Nie ukrywam że skłaniam się bardziej do TC4 bo to podobno lepszy sprzęt no ale...

Który brać panowie...

Ostatnio edytowany przez takpoprostu (29-10-14 19:36:49)

Offline

 

#19 29-10-14 22:46:07

Hubert
Użytkownik
Zarejestrowany: 28-12-12
Posty: 488

Re: Drift :)

Jeździłem kiedyś sprintem i TC4.Oba modele mi przypasowały.
W TC4 jest to dobre że jedną śrubką można zrobić model albo na drift albo na sprint(bez rozbierania modelu).
Reszta niech się wypowie na temat przeniesienia napędu bo w tej kwestii nie wiem co lepsze.Czy na pasek czy na wałek.


HPI VORZA mój wymarzony model img/smilies/big_smile
Tork 2200kv i Mamba extreme, Turnigy 4s 6400mAh 60-120c.
Hobao Hyper H2 2 WD
Hobbywing Xerun v2.1 120a , Dualsky 8.5t, Sanwa mx-3, savox i nano-tech.

Offline

 

#20 30-10-14 00:50:37

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

A możesz rozwinąć z tą jedną śrubką ? W TC4 CSa nei zrobię - bez CSa da się driftować efektownie ?

Offline

 

#21 30-10-14 10:46:01

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Drift :)

Da się driftować bez CS-a.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#22 31-10-14 22:57:48

takpoprostu
Użytkownik
Zarejestrowany: 25-10-14
Posty: 12

Re: Drift :)

Sporo się u mnie pozmieniało

Zakupiłem Sakurę D3 z eBaya ale ten klon który jest całkowicie aluminiowy... Szukam teraz silnika - a najlepiej zestawu z regulatorem... Oczywiście pod drift - Czy Leopard 4370KV 9T będzie ok ? Comdo kosztuje na ebaju jakieś 220zł więc fajna cena... Czy lepiej coś z większym momentem obrotowym ?

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo