#1 20-12-15 01:34:22

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Dzień dobry

Mam na imię Jacek, mam 43 lata, mieszkam w okolicach Inowrocławia i Strzelna (raczej między tymi miastami, do Poznania mam około 110 km). Cieszę się niezmiernie, że znalazłem pasjonatów w stosunkowo niewielkiej odległości ode mnie, bo mój region pod względem modelarskim to "pustynia"... Modelarstwem interesuję się chyba od zawsze. Długo latałem modelami na uwięzi (F2B), następnie latałem trochę szybowcami i motoszybowcami, długo walczyłem ze ślizgami z napędem elektrycznym. Niestety, zawsze sam - była to największa wada tej zabawy. Obecnie - od czterech lat - latam śmigłowcami Rc. Podoba mi się to, zaprzyjaźniłem się z tą zabawą, ale nadal brakuje mi... kontaktu z innymi. Śmigłowce traktuję jako zabawę. Chciałbym czegoś, co przyniesie trochę inne emocje, czyli współzawodnictwo, kontakt z innymi pasjonatami. Nie ukrywam, że samochody Rc podobały mi się zawsze, bardzo lubię "mechaniczną" część modelarstwa. Skoro znalazłem pasjonatów w rozsądnej odległości ode mnie, to chyba czas na to, żeby spiąć się i zabierać za konkrety. Temat śledzę od jakiegoś już czasu, czytam, zbieram wiedzę. Nie jestem już młodzieńcem, wiem czego chcę, wiem z czym się to wiąże, jestem gotów konsekwentnie realizować swoje cele.

Po analizie tematu doszedłem do wniosku, że powinienem zacząć od E-10 2WD Buggy. Docelowo chciałbym zbudować swój model zawodniczy, czyli Team Durango 210v2 lub v3. Skoro koledzy mają takie i nimi jeżdżą z powodzeniem, to czego więcej trzeba. Oczywiście nie bez znaczenia jest dostępność modeli i części w sklepie u forumowego kolegi. Nie wykluczam innej opcji, na przykład modelu TC02EVO, który mógłby służyć jako treningowy. Bardzo chętnie wysłucham wszelkich rad w tym zakresie. Interesowałaby mnie całoroczna aktywność, czyli jazda na torach otwartych i w hali. W dużej mierze stawiam na ogólnie pojętą zabawę i wszystko, co z tym związane. Takie mam ogólne założenia. Mam nadzieję, że - w miarę możliwości - uda się je zrealizować. img/smilies/trink39

Offline

 

#2 20-12-15 10:46:30

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Dzień dobry

Hejka,
Widzę że nas nieźle szpiegowałeś i się naczytałeś na forum img/smilies/tongue
Jak pewnie wiesz u nas sezon halowy jeszcze trwa więc serdecznie zapraszamy na zawody zobaczyć jak to wygląda, chyba że już się uda poskładać sprzęt to pośmigasz z nami img/smilies/big_smile
Możesz powiedzieć jaki masz budżet? Ułatwi to doradzanie img/smilies/wink
Jako że już jesteś modelarskim wyjadaczem to pewnie masz narzędzie (dobre klucze imbusowe) i ładowarkę, więc odpadną koszty na akcesoria img/smilies/big_smile
Rozumiem że to będzie pierwszy kontakt z  samochodami rc?


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#3 20-12-15 13:30:11

Baldod
Użytkownik
Skąd: Suchy Las
Zarejestrowany: 10-10-11
Posty: 521

Re: Dzień dobry

Witamy, tak tylko dorzucę że team C nie musi być modelem treningowym img/smilies/tongue bo nasz mistrz wlkp śmiga na ich konstrukcji img/smilies/big_smile


RWD for life
AWD for bash

Offline

 

#4 20-12-15 16:42:07

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Cześć img/smilies/smile

Igorze - tak, to mój pierwszy kontakt a autami RC. Temat zawsze śledziłem teoretycznie, nigdy natomiast nie miałem niczego, co można nazwać modelem zawodniczym. Tak jak napisałeś - mam ładowarkę, mam narzędzia (śmigłowce od strony technicznej są podobne do aut, bez dobrych narzędzi, baz ładowarki, bez dobrych pakietów nie da rady). Co do budżetu - wolałbym składać model dłużej, ale taki, który będzie dobry. Zapewne wybiorę kit, a następnie będę go systematycznie wyposażał w miarę dobre komponenty. Mam nadajniki, ale niestety drążkowe. Czyli w tym temacie czeka mnie "inwestycja". Bardzo popularna jest Sanwa MT-4, więc raczej nie celowałbym niżej. Wiadomo, pakietów kilka trzeba mieć, tego się nie przeskoczy. Podsumowując - trzeba będzie wydać tyle, ile będzie trzeba. Raczej nie zrobię tego jednorazowo, tylko systematycznie. taka droga ma zaletę, że człowiek dobrze pozna wszystkie niuanse. Obawiam się, że bez wizyty w Was nie obejdzie się. Nie wyobrażam sobie innej drogi.

Baldod - pocieszyłeś mnie tą wiadomością, bo kit TC02EVO jest trochę tańszy od DEX210v2. Może na początek będzie to najlepsze wyjście, będę myślał nad tym. Jeśli wkręcę się, to "szarpnę" się na jeszcze lepszy model. Przecież można mieć model rezerwowy, nigdy tego za wiele. Na początku raczej wolałbym się skupić na jednej klasie. Dalej to pewnie jakoś poleci. img/smilies/wink

Offline

 

#5 20-12-15 17:03:40

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Dzień dobry

Jak są fundusze to Sanwa MT-4 to świetny wybór img/smilies/big_smile Ma wszystko co potrzeba do ustawień zaawansowanych typu krzywe itp. Apka na lata, lekka moim zdanie najlepsza w tej cenie img/smilies/wink Sam na niej śmigam i jak zauważyłeś sporo klubowiczów również img/smilies/tongue

Jeśli miałbym wybierać TeamC a Durango to brałbym Durango img/smilies/tongue Ale to moja opinia.

Jeśli chodzi o pakiety to u nas sporo osób śmiga na 1, ale mając 2 masz więcej treningu i pakiety nie są tak obciążane. Więc na początek 1 styknie i w miarę możliwości kolejny.
Ja w "potwornym" 4wd na hali z pakietem typu shorty jeżdżę około 7 min. - 10 też by dał radę, ale pakiet nie byłby zadowolony z takiego rozładowania (temat lipo pewnie obczajasz) 
Na zwykłym dużym pakiecie pojedziesz znacznie dłużej, zwłaszcza że na początek nie ma co się pakować w mocny silnik.

Chyba że chcesz model 4wd - jednak drożej wyjdzie jeśli chodzi o opony img/smilies/big_smile
Zobaczysz jak to wygląda na żywo, pomacasz i temat się rozjaśni img/smilies/wink

Ostatnio edytowany przez igigod (20-12-15 17:06:16)


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#6 20-12-15 17:29:05

marcin1993
Sympatyk
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 23-04-12
Posty: 87

Re: Dzień dobry

Siemano a więc powiem ci tak ,durango będzie nieco lepszym wyborem z jednego prostego powodu kupujesz jeden zestaw kit i masz rear motor oraz mid motor ,czyli możesz nim jeździć na glinie oraz na hali ,wybierając team c już takiej możliwości nie ma ,co do apki uwierz mi że lepiej trochę dłużej poczekać i kupić od razu mt-4 ,ja zarobiłem tak jak ty zamierzasz czyli kupiłem tańszą wersje sanwy i po bodajże drugich czy trzecich zawodach jak dali mi pomacać mt-4 już żałowałem ,a różnica w komforcie jest ogromna dodatkowo warto od razu kupić porządną apkę bo jest to inwestycja na parę lat .Jak będziesz miał czas to najlepiej wpadnij w styczniu do nas na zawody na halę a zobaczysz jak to wygląda ,bez problemu mogę dać ci się przejechać swoim modelem .


Marcin Szmytke

Offline

 

#7 20-12-15 18:06:49

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Dziękuję za ciekawe sugestie i uwagi, super.

Igor - zawsze podobały mi się 2WD. Uczą techniki, są mniej wymagające finansowo. Wydaje mi się, że to rozsądne podejście. Na wszystko przyjdzie pora - ewentualnie. Chyba macie rację, Durango będzie lepszym wyborem, model uniwersalny (tor otwarty, hala), części u Dejana. Sprawa załatwiona z wyborem. Czyli z pakietami jest w miarę "luźno" i na początek dwa wystarczą. Wiadomo, w przyszłości trzeba eksperymentować, szukać dobrych, lepszych, najlepszych... nie ma końca, sami wiecie, jak jest.


Marcin1993 - chyba nie zrozumieliśmy się img/smilies/smile Napisałem, że niżej Sanwy MT-4 nie celowałbym, bo to nie oszczędność. Zapewne zaraz po zakupie tańszej żałowałbym, no kurcze, tak już mam. Zawsze wolałem poczekać, dołożyć, kupić dobrze. W tym temacie lepiej nie oszczędzać (przesadnie), bo - wiadomo - wyjdzie to bokiem. Czyli na dzień dzisiejszy namierzam MT-4 (około 800 zł - o tym mówimy?). Zapewne wybiorę się do Was na początku przyszłego roku. Za wszelkie "wymacanie" modeli będę bardzo wdzięczny. Ale się cieszę, normalnie jak dziecko img/smilies/big_smile

Druga edycja dotyczyła tego, czego obawiałem się najbardziej. Dejan, pomyliłem Twoje imię img/smilies/icon_redface Muszę chyba napisać za karę sto razy Dejan, Dejan, Dejan... Na usprawiedliwienie mam tylko to, że łatwe nie jest. Jest za to ładne img/smilies/wink

Ostatnio edytowany przez JacekFX (20-12-15 18:17:47)

Offline

 

#8 20-12-15 18:44:05

Baldod
Użytkownik
Skąd: Suchy Las
Zarejestrowany: 10-10-11
Posty: 521

Re: Dzień dobry

Ja wychodziłem z założenia że model na lato img/smilies/big_smile a jak model ma jeździć cały rok to Team Durango bo nie trzeba dwóch img/smilies/tongue .


RWD for life
AWD for bash

Offline

 

#9 20-12-15 18:44:16

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Dzień dobry

Jak to mówią kto oszczędza ten kupuje dwa razy img/smilies/tongue
Widzę że masz dobre podejście do tematu img/smilies/big_smile
Czyli tak właściwie to apkę i chyba model masz wybrany img/smilies/big_smile
Pakiety to chyba najlepsze z hobbykinga nano-tech lub A-Spec najlepsze jeśli mowa o cenie / jakości, więcej nie ma sensu wydawać na pakiet img/smilies/wink
Teraz pozostaje kwestia elektroniki img/smilies/big_smile


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#10 20-12-15 18:44:31

marcin1993
Sympatyk
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 23-04-12
Posty: 87

Re: Dzień dobry

Dokładnie tak musiałem coś źle zrozumieć ,na zachętę wrzucam jeszcze filmiki z hali i toru w murowanej img/smilies/big_smile.

https://www.youtube.com/watch?v=c9W2Ucy … e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=x0GCvYaO0sE


Marcin Szmytke

Offline

 

#11 20-12-15 20:49:37

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Ciesze się, że potwierdziliście moje wstępne wybory. W takim razie rozglądam się za autem Durango DEX210v2 (lub v3) i Sanwą MT-4. Jak będę miał kit, to pomęczę Was odnośnie wyposażenia.

Ostatnio edytowany przez JacekFX (20-12-15 21:24:15)

Offline

 

#12 21-12-15 09:24:48

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Dzień dobry

JacekFX napisał(a):

Druga edycja dotyczyła tego, czego obawiałem się najbardziej. Dejan, pomyliłem Twoje imię img/smilies/icon_redface Muszę chyba napisać za karę sto razy Dejan, Dejan, Dejan... Na usprawiedliwienie mam tylko to, że łatwe nie jest. Jest za to ładne img/smilies/wink

Przede wszystkim witam, i muszę cię na dzień dobry pochwalić, jesteś chyba pierwszą osoba która najpierw wymacała/przeczytała forum a następnie zadała pytanie.

Co do zmiany mojego imienia, za pierwszym razem wybaczam, a za drugim img/smilies/sterb026
Taka naklejka nam Serbom przypisana, a później po Polsku http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/cheers
Żartuję img/smilies/big_smile

Co do wyboru modeli, idziesz słuszną drogą, TeamC lub Durango, bo to u nas jeździ, a moja złota zasada "ścigaj się tym czym ścigają się ludzie wokół ciebie".

Niezależnie od tego na co się zdecydujesz, pisz/dzwoń śmiało, jako że sklep to bardziej dla mnie hobby niż sposób życia, większość mogę załatwić, pomimo że nie mam na sklepie.

Tak jak chłopaki pisali wyżej, 2WD to nasza królewska klasa, jesteśmy największą i zarówno najmocniejszą ekipą w tej klasie.
4WD trochę droższe, szybsze, wybacza błędy w prowadzeniu, ale wydze, że wybór chyba już zapadł.

Serdecznie zapraszam w styczniu na wycieczkę do nas, zobaczysz/poznasz ludzi, obejrzysz sobie modele itd itp.

W chwili obecnej V2 został wyprzedamy, więc pozostaję ci DEX210 V3 img/smilies/big_smile
Różnice nie wielkie, więc pełne wparcie jest.

Ostatnio edytowany przez Dejan Bosnjakovic (21-12-15 09:25:24)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#13 21-12-15 10:43:26

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Dzień dobry

Siemanko img/smilies/smile

Tp ja dorzuce swoje trzy grosze. Jestem tym od TeamC o którym pisał Baldod. Jeżdżę tymi modelami od 4 lat już, wiem o nich właściwie wszystko dlatego oczywiście że poleciłbym TeamC. Nie będzie to gorszy model, da się nim wygrywać i tak dalej img/smilies/smile ale wszyscy mają racje, niestety żeby ścigać się lato/zima trzeba mieć dwa podwozia, a więc w Twoim przypadku Durango będzie lepszym wyborem, sam bym tak zrobił gdybym teraz zaczynał img/smilies/smile Jak wpadniesz do nas w styczniu to też oczywiście dam pomacać TeamC, żebyś miał jakieś porównanie, tym bardziej, że Durango to midmotor, a mój to forward-motor, zobaczysz sam czym się to różni.

Apka to oczywiście sławna MT-4, pakiety Turnigy A-Spec, serwo ja polecam od Savoxa, chyba że latasz czymś dużym i jakieś szybkie serwo na ok. 10kg masz. Pozostaje elektronika i tutaj ja będe pierwszy, od około 3,5 roku jeżdżę na zestawie od SpeedPassion, moim zdaniem jeden z lepszych zestawów pod względem cena/jakość. Dobre ceny mają na Rcmart, kupisz regiel w zestawie z silnikiem 8,5 i na początek będzie dobry, potem ewentualnie inny silnik img/smilies/smile jakiś link:

http://www.rcmart.com/reventon-brushles … 38154.html

lub z lepszym silnikiem:

http://www.rcmart.com/speed-passion-cb0 … 59134.html

W zestawie karta programująca, generalnie wszystko co potrzeba img/smilies/smile

Bardzo się cieszę że nasze wyścigowe grono powiększy się o kolejnego zawodnika! img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez Wojek (21-12-15 10:44:50)


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#14 21-12-15 18:26:29

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Dejan, Wojek - dziękuję za fantastyczną reakcję na "nowego". Cieszę się, że panuje taka świetna atmosfera w Waszym szeroko pojętym klubie.

Po Waszych wpisach sprawy same się wyjaśniają - linki do sprzętu, filmy, rady podparte doświadczeniem. Normalnie aż się chce brać za "robotę". Dejan, nie ukrywam, że chciałbym kiedyś pomęczyć Cię i porozmawiać (na początku - oczywiście - przez telefon). Podejrzewam, że wtedy wszystko rozjaśni się jeszcze bardziej. Najważniejsze będzie to, żeby złożyć pierwszy model i zacząć jazdę. Będzie to baza do dalszych działań, czyli nauka obsługi, ustawienia, modernizacja, kwestie techniki jazdy itp. Trochę tego będzie, lubię takie wyzwania. Wojek, cieszę się, że podzieliłeś się ciekawostkami na temat swojego wyposażenia. Budujące jest to, że nie trzeba wygrać w loterii liczbowej, żeby wygrywać. Podoba mi się to, że nie tylko sprzęt decyduje o wynikach. Trenujesz to masz, nie trenujesz - hmmm... każdy wybiera odpowiednią dla siebie drogę. Tak jak napisałem w pierwszym wpisie, nie jestem dzieckiem, które zacznie i rzuci wszystko, znudzi się. Trochę wyzwań mnie czeka, w zasadzie muszę kupić "wszystko": nowa aparatura, nowe pakiety (używam pakietów 3s), model i wyposażenie to wiadomo. Jestem w tych sprawach uparty i systematyczny (żebym w innych dziedzinach życia był taki systematyczny to ho, ho img/smilies/wink ). Dziękuję img/smilies/trink39

PS

Dejanie, jeszcze nie zacząłem, a już dostałem pochwałę. Kurcze, aż się boję, co będzie dalej img/smilies/cool

Ostatnio edytowany przez JacekFX (21-12-15 22:03:48)

Offline

 

#15 21-12-15 18:48:07

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Dzień dobry

A ja ze swojej strony polecę Hobbywinga (nie mylić z hobbykingiem)

http://www.ebay.pl/itm/Hobbywing-XERUN- … Sw37tWARWI

Miałem dokładnie to combo, później zmieniłem silnik i śmigam do teraz z tym reglem. Na początek i później na glinę będzie git, a jak ogarniesz jazdę to będzie można pomyśleć nad mocniejszym silnikiem na halę (wątpię, żeby teraz było zbyt wolno img/smilies/big_smile ).
Co mogę powiedzieć o tym reglu to to że w zasadzie jest całkowicie zimny tzn po ostrym ciśnięciu na hali z 5,5T z timingami (ma być ogień img/smilies/tongue ) regiel ma 35-40*. Jestem mega zadowolony z tego wyniku, gdyż znaczne droższe regle potrafią się gotować na 80*. Z funkcji to masz timingi, punch, hamulec, drag brake, odcięcie lipo, odcięcie temp, jazda przód/tył/hamulec czy przód/tył. Wszystko ustawiasz z karty (wyciągasz wtyczkę z odbiornika, wpinasz do karty, bawisz się funkcjami, wpinasz do regla i w drogę). Spoko wystarczy do ustawień, jedyne czego mu braknie do zaawansowanych regli za 800zł  to krzywych, czy miliona opcji timingu img/smilies/tongue
Moim zdaniem za tą cenę warto img/smilies/big_smile
Każdy zachwala to co ma img/smilies/wink

Też śmigam na Savoxie img/smilies/tongue
http://www.modelemax.pl/product_info.ph … ts_id=6168

Ostatnio edytowany przez igigod (21-12-15 18:51:01)


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#16 21-12-15 20:30:15

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Igorze, czytając różne wątki, natknąłem się na informację, że generalnie polecacie ten regulator (z linku). Hobbywing robi dobre regulatory, sam nawet mam ich regulator w śmigłowcu. Jedno już wiem - dobry regulator o prądzie 120 A "załatwia" temat (można spać... jeździć spokojnie). Karta do regulatora też musi być - już się naustawiałem "drążkiem" - dziękuję za takie kombinacje. Co do silników to chyba coś około 8,5 T jest dobrym wyborem na początek (i nie tylko na początek) - tak sobie wykombinowałem. Serwo rozmiaru standard, moc około 10 kg, metalowa przekładnia, im szybsze, tym lepiej - chyba dobrze kombinuję. Domyśliłem się również, że silnik w aucie przeznaczonym na tor ziemny jest zamocowany za tylną osią, a w modelu na halę - przed osią. Zapewne ma to związek z różną przyczepnością tych dwóch torów, a silnikiem zmieniamy charakterystykę auta. Jeśli nie mam racji, to proszę o naprowadzenie mnie na odpowiedni tor rozumowania. Idąc dalej - wynika z tego, że albo trzeba kupić kit z możliwością przekładania silnika, albo dwa różne podwozia, i nic nie przekładać. Ufff img/smilies/smile

Offline

 

#17 21-12-15 20:53:02

marcin1993
Sympatyk
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 23-04-12
Posty: 87

Re: Dzień dobry

Dokładnie tak jak piszesz, 8.5 będzie idealny na początek generalnie ten silnik będzie bardzo dobrze sprawdzał się na glinie ,lecz na hali po pewnym czasie możesz odczuć brak mocy ,co do serwa również polecam savoxa przejechałem już na nim sezon w murowanej i teraz używam go na hali z czystym sumieniem mogę polecić te serwo tym bardziej że jeżdżę bez servo savera czyli każda gleba dzwon przenosi się na zębatki serwa, jak na razie nic z nim się nie dzieje i niech tak zostanie img/smilies/big_smile


Marcin Szmytke

Offline

 

#18 21-12-15 22:14:31

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Mam kilka serw Savoxa, ale niestety nie ten rozmiar. Widzę, że jest to popularna firma w kręgu samochodowym. No cóż, całe szczęście, że nie trzeba (przynajmniej na początku) Futaby za 800... img/smilies/1087

Offline

 

#19 21-12-15 22:50:16

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Dzień dobry

Futaba to inna półka, jeżdżę w 2WD na dosyć ekonomicznym modelu S9350, wcześniej używałem jej w dwóch spalinach i od 4 lat chodzi tak samo dobrze. Po chińskich Savoxach, BlueBirdach i innych wynalazkach, gdy nadal serwa nie spełnią oczekiwań zostaje już tylko Futaba i Kopropo. Gdybym nie jeździł spaliną to bym jej nie kupił- w elektryku serwo tak nie dostaje w czapę i Savox spełnia wszystkie wymagania. Jeśli mogę coś od siebie dodać to do Durango weź od razu niskoprofilowe- daje to przyszłościowo większe możliwości przesuwania pakietu by dociążyć przód zimą na wykładzinie.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#20 21-12-15 22:53:46

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Dzień dobry

Jak by co to dzwoń śmiało. Każdy lubi innego producenta regulatorów, więc każdy będzie polecał to co ma.
Mi się ostatnio strasznie spodobał regulator skyrc ts160 bo ma wbudowany włącznik i kondensatory. To jest to co mi w każdym esc brakowało. W modelach mam lrp nosram tekin hobbywing i na naszym poziomie każdy się spisuje rewelacyjnie.
Ja np mam mały uraz do savoxa i wolę sanwe. A tak żeby ci całkiem namieszać to w 4wd mam serwo turnigy za 30eu i jest najlepsze jakie miałem do tej pory, już trzeci rok działa bez zarzutów.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#21 21-12-15 23:02:50

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Dzień dobry

Co do Futaby to w sumie na TH mają fajne niskoprofilowe po 50$ czyli w cenie savoxa http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt … LXDXFK&P=7 może szału nie ma, ale w modelu ważącym 1700g nie ma co pakować serwa o uciągu 20kg.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#22 22-12-15 01:02:06

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

RCFAN - jeśli pamięć mnie nie myli, to chyba właśnie Ty pisałeś gdzieś, że jesteś zwolennikiem serw Futaby. Mówiąc szczerze, to ja mam wielki sentyment do tej firmy. Moje pierwsze "radio" to czterokanałowy Atak4 Futaby, drugi nadajnik to... radio samochodowe Futaby (niestety, drążkowe). Aktualnie najlepsze serwo jakie mam to... Futaba, a konkretnie serwo "ogonowe" S9257 (do hel klasy 450 - 500). Tutaj nawiążę do tego, co napisał Dejan, czyli do serw Turnigy. Wysokie modele serw Turnigy TGY (306MG i 616MG) robią od pewnego czasu furorę. Ekonomika się kłania, niestety...

Dzięki za naświetlenie kwestii serwa niskoprofilowego, bo nawet się zastanawiałem, czy używacie takich. A tu proszę, dają jakieś korzyści. Czyli nie ma co się wzbraniać przed takim rozwiązaniem.

Dejan - regulator 160 A... hmm, widzę, że nie ma żartów. Przyznam się szczerze, że nie przypuszczałem, że do silników klasy 540 są potrzebne takie "spawarki". Kurcze, człowiek uczy się całe życie http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/reading img/smilies/smile

Offline

 

#23 22-12-15 01:23:04

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Dzień dobry

Tak mocny regulator nie ogranicza Cię gdy chcesz pobawić się timingiem, punchem, krzywymi itp img/smilies/smile też zawsze wolałem "zbyt" mocny regulator, bo komfort się zwiększa. Nauki dużo przed Tobą (przede mną nadal też... img/smilies/big_smile ) ale satysfakcja jest niesamowita!


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#24 22-12-15 07:27:45

JacekFX
Użytkownik
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 20-12-15
Posty: 9

Re: Dzień dobry

Racja, racja. Trochę gubi mnie to, i jakoś nie dociera do mnie, że pakiety są o napięciu 7,4 V. Muszę przestawić swój "elektryczny" świat do góry nogami, znowu img/smilies/1087 Nie ma nic za darmo, przy tak niskim napięciu skądś ta moc musi się brać, trochę prądu trzeba przepuścić img/smilies/smile Latam na pakietach 3s, z których ciągnę do około 40 A, czyli kulturalna zabawa. http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/fly

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo