#1 11-08-13 11:15:53

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Lotus

Pozwolę sobie założyć wątek z budowy Lotusa . Chciałbym aby Wasze sugestie i wątpliwości a także moje pytania miałem w jednym miejscu bo potem nie mogę się doszukać .
Najpierw moje pierwsze pytanie który model wybrać .
Lotus 78

http://img545.imageshack.us/img545/8558/ymv.gif


Modele będą w skali 1:10 . Lotus 76 rozstaw osi  255 mm   , lotus 78  rozstaw osi 275
Teraz pytanie czy jestem w stanie pomieścic  2 serwa  skręt i hamulce
Regulator nie musi byc najlepszy ma jechać do przodu i do tyłu bez żadnych ustawien cała moc i to wszystko , hamowanie hamulcami .Serwa aby sie zmieściły mogę okroic  z zbędnych uchwytów .powiedzcie jakie moce potrzebne by były ,   oczywiście najmniejsze .
Baterie nie musi byc li-po mogą być ni -mh a wydaje mnie że były by lepsze bo mogę je poutykać w różne miejsca. i ile cel potrzebnych by było . Model mie ma jechać 15 min może jechać 5 ale skutecznie .
Model będzie trochę ważył  pomimo że jak się patrzy to tam nic nie ma . Mam na maszynie felgę tylną i powiem że jest bardzo duża szerokość jej 49 mm średnica koła to  789 mm
Na razie tyle posłucham Waszych opinii .

Wieczorem zamieszczę zdjęcie częściowe felgi  bo mam na maszynie dla zobrazowania jej wielkości
http://img547.imageshack.us/img547/8724/4bb5.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/1398/sqf5.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1116/ggva.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/3944/0mox.jpg



Witam. W przypadku opon avon dla felgi 10/13 opona 230/550r13 lub (210/550r13, 250/570r13,225/600r13,245/640r13 -diagonalne 8,5/19,5-13, 9,0/19,5-13,  9,0/20,0-13,    10,0/20,0-13,   9,0/21,0-13,  8,2/22,0-13, 9,2/22,0-13,   10,0/22,0-13)
opony do felgi 18.5/13  brak tabeli ale opona diagonalna do takiej felgi to między 18 a 19 cali szerokości . Pozdrawiam. Marcin
----- Original Message -----
http://img545.imageshack.us/img545/6355/w1zk.jpg

                  szpilki


http://img94.imageshack.us/img94/696/spt6.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/47/6uns.jpg

A to koła do Lotusa , jeszcze napisy (szablon u grawera) środki muszę zrobić nowe bo stare nie za bardzo są podobne do oryginału.

Ostatnio edytowany przez Jacek Kempiński (07-10-13 21:10:19)

Offline

 

#2 11-08-13 11:30:47

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: Lotus

dla mnie ladniejszy to 78'

wg mnie prosze przeanalizowac czy nie da sie zrobic super jezdzalki do wyscigow w takiej obudowie. jako drugi model cos na zasadzie corvety, wyglada, dziala i jezdzi, ale to pierwszena ile mozliwe ma jezdzic szybko i lapac zakrety jak na f1 przystalo, pbudowa moze byc plastik ale przeniesienie napedu hamulce skrzynia, aerodnamika jak org. niech jezdzi i sie sciga z dtm

Offline

 

#3 11-08-13 12:25:06

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Lotus

Ja tam bym poszedł w kierunku sciganta na sale. Tamiya robi wspaniale elementy nadwozia tego lotusa z lexanu, do samodzielnego wykończenia. Jeśli ma jechać to musi być jak najprostsze. Jakbym się bawił to bym zakupił jakąś bazę chociaż jak F104 i modyfikował je. Według mnie nie da się pogodzić 100% rpliki ze ściganiem, szkoda wtedy cokolwiek rozwalić. http://www.tamiyausa.com/items/radio-co … e-79-84122 a tu do dostania rcmart.com za 400zl można stopniowo modyfikować i przeszczepiać zawieszenie do repliki a z tego co wiem formułka będzie w tym roku po raz pierwszy na zawodach w Polsce.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#4 11-08-13 12:45:58

Filip Pokora
Klubowicz
Zarejestrowany: 31-01-08
Posty: 797

Re: Lotus

Koledzy chyba nie czyją o co chodzi, ale trzeba im wybaczyć to taka generacja img/smilies/tongue

Domyślam się i pewnie gdybym miał czas też tak bym chciał zrobić, że model ma być w większości zrobiony własnoręcznie, nie chodzi o przebudowę czegoś niby gotowego.

Przypuszczam, że największą frajdą jest właśnie tworzenie dokładnej repliki a samo później jeżdżenie to sprawa drugorzędna img/smilies/big_smile

Jeżeli się mylę to niech mnie Jacek sprostuje.

Odnośnie wyboru modelu to wybrał bym Lotusa 78 img/smilies/smile


Jak wygram w totka to zbuduję tor lepszy niż w Gadce i nie będę się prosił o pomoc img/smilies/big_smile

Offline

 

#5 11-08-13 13:17:21

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Lotus

A ja bym wybrał Lotusa 97T (rok 85). To w tej konstrukcji Ayrton Senna odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, o ile dobrze pamiętam było to GP Portugalii, dość mocny deszcz, wyścig ukończyło 10-ciu zawodników, a Senna z przewagą ponad minuty objechał wszystkich img/smilies/tongue Jeździł jeszcze wtedy Stefan Bellof, do którego do dziś należy rekord toru Nurburgring (Porsche 956?) Tyle z mnie znanej historii, jak się mylę-poprawcie img/smilies/tongue Swoją drogą wiele bym dał, żeby obejrzeć powtórki z tamtych wyścigów.

Wracając do tematu...

Wersja wyścigowa jest praktycznie niemożliwa do wykonania, jako replika.
Pojazd ważył około 600 kilo, czyli w podziałce powiedzmy 1:10 musiałby ważyć 60 kg........ I to jest jedyny problem w ściganiu takim modelem. Corvette waży pewnie z 5-7 kg i już dyskwalifikuje to replikę, jako konkurenta na torze.


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#6 11-08-13 15:23:02

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

filas napisał(a):

Przypuszczam, że największą frajdą jest właśnie tworzenie dokładnej repliki a samo później jeżdżenie to sprawa drugorzędna img/smilies/big_smile

Tutaj się z Tobą zgodzę w 100% dlatego  że trochę inaczej patrze i uwielbiam podrabiać oryginały i tak jak Wy przerabiacie swoje modele tak ja lobię je robić i upodabniać do oryginału ..
RCFAN napisał że Tamiya  wypuściła model oglądałem model dostosowany do ścigania z przodu jeden amortyzator z tyłu to samo , brak wielu elementów jak w oryginale .
A wystarczy spojrzeć na felgę jaką robię plastyk nie odda wyglądu felgi aluminiowej.(zdjęcia do góry w poprzednim poście)
Maciej napisał że dyskwalifikuje to model do ścigania tutaj się też zgodze chyba że silniki z IC-8 były by długie na 5 cm i moc 3 razy taką  a li po były by 5 na 5 cm serwa na 2 cm . no i tor wielkości boiska piłkarskiego .
Jedno co wywnioskowałem to podoba się lotus 78 a Maciejowi 85 czyli 81 dużej róznicy nie ma .
W tych modelach można więcej upchać liczyłem na 76 bo ma hamulce wbudowane w karoserie , no cóż mnie się tez podoba 78 .
Umieściłem pare zdjęć felgi ale tylko do połowy bo ze względów technologicznych najpierw muszę zrobić tyły a potem obrócić nasadzić na trzpień i zrobić przody , troche czasu mi to zajmie . Jak byście mieli sugestie lub uwagi to piszcie .
No cóż macie takiego innego to trochę Wam głowę zawrócę troche innym modelarstwem. img/smilies/smile
No i pytania nadal aktualne co do budowy ,  podzespołów jakie zastosować bo napisałem tylko ogólnie, macie w jednym palcu je  , a nie chce odkrywać ameryki

Offline

 

#7 16-08-13 01:15:23

soki
hobbysta :)
Skąd: zza krzaków...
Zarejestrowany: 07-02-07
Posty: 316
Serwis

Re: Lotus

Pięknie spolerowałeś to alu. Mogę wiedzieć czego używasz do polerki? Po moim ciachaniu na frezarce zawsze widać "odbicia" frezu albo wręcz ślad po interpolacji w gcodzie.

Offline

 

#8 16-08-13 18:35:02

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

Napisze co wiem ,.to samo dotyczy toczenia i frezowania .Aluminium mimo że jest miękkie
wymaga więcej obróbki jak stal.Piszesz o sladach od narzędzia . Powstają od :
frez jak ma za duże obroty powoduje że ścinany materiał ulega topnieniu i na końcówkach frezu osadzają się drobinki i to powoduje że zaczynają powstawać rowki  no i drgania wibracje maszyny. Trzeba zmniejszyć obroty .Ponadto do każdej obróbki musi być chłodzenie jak maszyna nie ma chłodzenia to trzeba zapewnić samemu  ja używam małej oliwiarki i tam gdzie obrabiam parę kropelek kapnę. Jak dojeżdża się do wymiaru to najlepiej około 0,3 mm starać zbierać się po dyszce aby był jak najmniejszy wiór a gdy już osiągniemy wymiar to przy tych samych parametrach pare razy przejechać . Wtedy będzie w miarę gładka powierzchnie .Poleruje pastą lekko ścierną i oczywiście dodać co jakiś czas parę kropelek oleju . Jak płaskie i rowki są głębsze to najpierw papierem wodnym i też zamiast wody olej.Jakby jeszcze pytania to odpowiem
Ta polerka to tylko  tak z grubsza wypoleruje jak będą gotowe  wtedy dopiero będzie blask img/smilies/cool, tylko nie wiem jak ją zabezpieczyć ale to będe myślał potem


ps. miało być parę słów do kroniki i jakoś nie ma.

Ostatnio edytowany przez Jacek Kempiński (16-08-13 18:39:59)

Offline

 

#9 17-08-13 10:07:59

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

Mam pytanie jak ktoś się orientuje .Patrząc na przednie zawieszenie dlaczego górny wahacz jest pod skosem i jak wyglądają kąty pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia ,może się spotkaliście z tym .

Offline

 

#10 17-08-13 11:46:19

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Lotus

Wyprzedzenie reguluje skontowane osadzenie zwrotnicy. Jest pod słowem, bo w momencie ugięcia zawieszenia koło jeszcze kontuje sie względem podłoża. Obie wartości-kat wyprzedzania sworznia zwrotnicy, jak i wstępne pochylenie koła były regulowane img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#11 17-08-13 13:53:21

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

A czy  zna ktoś producenta opon do modeli w Polsce

Offline

 

#12 17-08-13 14:37:19

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Lotus

W Polsce brak...


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#13 18-08-13 11:50:50

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

Maciej Marcinek napisał(a):

A ja bym wybrał Lotusa 97T (rok 85).

Maciej ładny jest ten Lotus ale wybrałem lotusa 78 ponieważ odtworzenie tego zawieszenia przedniego tak i tylnego a w szczególności tylne to nie małe wyzwanie .Ponieważ był to model który miał jako ostatni  w  zawieszeniu tylnym dodatkowe dwa drążki tzw wleczone mocowane z przodu silnika  i to mnie zafascynowało no i słynny napis John Player Special no i czarny bolid ze złotymi napisami Sławy też nim jeździły chociaż już zapomniane Mario Andretti , Ronnie Peterson .

Offline

 

#14 03-09-13 19:23:54

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

http://img825.imageshack.us/img825/4171/dfjl.jpg

To tak wstepnie pierwsza sztuka,wymaga jeszcze obróbki ale jest zarys .

http://img11.imageshack.us/img11/2503/uz1t.jpg

U was idzie szybciej bo chyba w tygodniu złożycie model a ja w tygodniu to wypiłowałem  środek ale jest w dobrym kierunku.

Ostatnio edytowany przez Jacek Kempiński (03-09-13 19:33:36)

Offline

 

#15 03-09-13 22:01:00

drozdo
Klubowicz
Skąd: Szczecin/Poznań
Zarejestrowany: 07-05-12
Posty: 496
Serwis

Re: Lotus

Szacun img/smilies/smile


Team Associated TC6.2 FT: Tekin RS Gen2, Reedy Sonic Mach 2 21.5, Sanwa MT-4, Savox, Nano-tech
Mazda 6 MPS AWD, 512KM, 720Nm, 1:1 ;-)

Offline

 

#16 04-09-13 00:00:52

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Lotus

Pięknie...

złożenie modelu 6-12 godzin i jest gotowy na ściganie img/smilies/wink


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#17 29-09-13 10:59:09

Michał Tronowski
Klubowicz
Zarejestrowany: 09-09-08
Posty: 114

Re: Lotus


TR-Team,Pirat Team  GG2561149
http://images31.fotosik.pl/372/3c3e6b8b597c2ab0m.jpg

Offline

 

#18 29-09-13 13:31:10

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

Szkoda ale skala jest do 20 . Robię  z gumy pełnej jak mi uda się  trochę od środka wybrać gumę to będzie dobrze  bo do skali 1:10 nie znalazłem gotowych co by pasowały do felg 13"
.Tylko ogrom mnie przeraża.półosie będa chyba solidne koło 4 mm aby wytrzymały na starcie .Przetestowałem na sali Corvette i nie wytrzymała oska 3 mm , wchodząca do mechanizmu różnicowego skrzynia biegów i mocniejszy silnik zrobił swoje  i muszę ją powiększyć .A Lotus będzie większy i miał o wiele większe i szersze koła  Nie mówiąc o silniku i przekładni . Jak będę miał opony to umieszczę fotkę

Offline

 

#19 25-10-13 20:14:50

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

zanim ostateczna wersja została to narobiłem tyle http://img571.imageshack.us/img571/7092/dnv6.jpg

że dopiero te mnie zadowoliły
http://img198.imageshack.us/img198/9876/11vy.JPG
http://img842.imageshack.us/img842/3364/h5fa.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5320/q2te.jpg

Offline

 

#20 27-10-13 00:13:14

c13
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 05-10-11
Posty: 242
Serwis

Re: Lotus

impresive.... szacun....


www.geo-technika.pl

KYOSHO MP9 TKI3

Offline

 

#21 27-10-13 10:57:26

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

W następnej kolejności musze zrobić makiete silnika którą jakoś udało mi się zdobyć i z wymiarami.
http://img20.imageshack.us/img20/2258/ipgp.jpg

W niej umieścic silnik nawet w skali 1:10 ładnie pasuje w środek

http://img163.imageshack.us/img163/5509/5ngj.jpg

jeszcze brakuje skrzyni biegów i dopiero można na tym budować zawieszenie

Właśnie znalazłem wymiary skrzyni biegów
http://img600.imageshack.us/img600/9185/w661.jpg

Ostatnio edytowany przez Jacek Kempiński (27-10-13 11:22:07)

Offline

 

#22 27-10-13 20:13:01

c13
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 05-10-11
Posty: 242
Serwis

Re: Lotus

jestem ciekaw efektu :-)


www.geo-technika.pl

KYOSHO MP9 TKI3

Offline

 

#23 10-12-13 20:07:16

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

http://img853.imageshack.us/img853/8321/iyrr.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/2754/3bb8.jpg

Plany są ,silnik się robi(jeszcze ze trzy miesiące aby był całkiem odwzorowany) a na ten właściwy czekam.Na razie tyle.

Offline

 

#24 10-12-13 20:13:33

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Lotus

silnik w drodze http://i275.photobucket.com/albums/jj298/soki_rc/fly img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#25 29-01-14 19:01:13

Jacek Kempiński
Klubowicz
Zarejestrowany: 03-02-12
Posty: 769

Re: Lotus

A oto moja jednostka napędowa  Ford Cosworth DFV 3.0 V8 i mam cały czas obawy czy ta właściwa wejdzie,




http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/34/pj43.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/829/qmgm.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/34/fjtf.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/zqej.jpg



Zmniejszyłem tylne koła bo doszukałem się wymiaru zewnętrznego
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/1gk9.jpg

Ostatnio edytowany przez Jacek Kempiński (29-01-14 19:08:08)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo