• Index
  •  » Off-road
  •  » lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

#1 04-05-13 09:18:31

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

witam,
w lazerze (rtr) po zmianie silnika na bezszczotke pojawił się problem z ścierającymi się zębatkami atakującymi w dyfrach (przód i tył te same)
obecnie sa tam standardowe la-200http://www.modelsport.co.uk/_images/products/normal/kyosho_LA200.jpg. wg strony kyosho nawet przy modelach sp i sp2 http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage … etlang=deu http://www.kyosho.de/shop_image/attachm … 149bb4.pdfsa  takie same zębatki w starndardzie w KIT.

pytanie nr1
czy te zębatki winny przetrwać silnik 6,5T (ograniczona moc z apki do 70%)?
pytanie nr2
czy sa jakieś inne zebatki, lub cale wnętrzności dyfrow do lazera tzw tuningowe, albo po prostu wytrzymałe
pytanie nr3
jakim olejem je zalac? ( to co zostalo w dyfrze to jasny smar)

Ostatnio edytowany przez m@rkiewi.cz (04-05-13 09:21:35)

Offline

 

#2 04-05-13 09:50:32

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Ja śmigałem cały sezon halowy lazerkiem i tylko na ostatniej imprezie starł mi się atak z tyłu.
Jeździłem na 8,5T timing na maksa i duża przyczepność. Musisz ustawić odpowiedni luz na zębatkach, bo inaczej będą się zjeżdżały.


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#3 04-05-13 10:04:46

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

igigod napisał(a):

Musisz ustawić odpowiedni luz na zębatkach, bo inaczej będą się zjeżdżały.

masz na mysli luz regulowany imbusem wewnatrz dyfra?

Offline

 

#4 04-05-13 10:27:45

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Igorowi chodzi o ten miedzy atakiem a odbitek cyfra regulowany tymi cieniutkimi podkładkami pod łożyskami dyfra. Musisz to dobrze ustawić, wpisz w Google diff shimming rc to powinno wypluć jak i o co chodzi.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#5 07-05-13 09:46:53

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

probowalem. ustawienia zebatek, smarowanie i po 10 minutach znowu naped na przod

Offline

 

#6 07-05-13 09:48:18

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

dyfry tez zmienilem. pierwotnie myslalem ze zrodlem problemow tylnej osi byl wstawiony sztywny mechanizm. po wymianie nadal sie ukreca

Offline

 

#7 07-05-13 09:58:02

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Powodem ścierania tych zębów jest złe dopasowanie zębatki na difrze i tej co jest na wałku napędowym.
Ich dystans jest ustawiany za pomocą cieniutkich podkładek które umieszczasz za łożysko, bliżej zębatki na difrze, zębatki muszą być ustawione tak aby nie były za ciasno, ani za luźno.

W razie czego służę pomocą na torze img/smilies/big_smile


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#8 07-05-13 10:03:00

TTQ
Użytkownik
Zarejestrowany: 01-11-11
Posty: 624
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Witam,

Jaki masz odbiór/atak, jak ustawione sprzęgło ??
Wrzuć fotki jak dyfer wygląda po zmieleniu...


Pozdrawiam: Krzysztof Pick
www.rctecnica.pl

Xray T3 2012|TEKIN RS PRO|REDLINE 17.5T|Savox|ABEC 35|CPX

Offline

 

#9 07-05-13 10:18:58

photokrzys
Użytkownik
Zarejestrowany: 14-06-11
Posty: 182
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Ja co drugą jazdę lekko przesmarowuje te zębatki, smar na nich bardzo szybko traci lepkość.
Ciągle mam te z rtr, chociaż może mało jeżdżę.
Można sprawdzić czy te podejdą wymiarowo http://www.rc-asko.pl/pl/p/Diff-gear-16 … Minion/158


Strada TC / Kyosho Lazer ZX-5 / Nosram Evil / Dragon 15.5 (Żony)
Nascada / Kyosho Lazer ZX-5 / Turnigy TrackStar 80A
rcinfo.cba.pl

Offline

 

#10 07-05-13 10:26:12

dzajdol
Klubowicz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 27-12-10
Posty: 333
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Ja może nic nowego nie wniosę, ale czasem najlepiej jest jakby to ktoś kto się zna zobaczył na własne oczy - czasami jest mały drobiazg który wszystko powoduje.


Tomasz Dzidek

ONROAD: XRAY T3'12
OFFROAD: XRAY XB4

Offline

 

#11 07-05-13 13:24:09

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

no to sie widzimy. kiedy i gdzie?img/smilies/smile

Offline

 

#12 07-05-13 14:00:12

dzajdol
Klubowicz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 27-12-10
Posty: 333
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

było można podjechać do murowanej w piątek lub niedzielę img/smilies/smile

Ja osobiście Ci raczej nie pomogę, bo sam dopiero wiedzę czerpię od innych.

Ale na pewno znajdziesz osobę która Ci pomoże podczas następnego spotkania w murowanej - tylko nie wiem kiedy.


Tomasz Dzidek

ONROAD: XRAY T3'12
OFFROAD: XRAY XB4

Offline

 

#13 07-05-13 14:28:36

TTQ
Użytkownik
Zarejestrowany: 01-11-11
Posty: 624
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Witam,

i teraz wracamy do mojego pytania:

Jaki masz odbiór/atak, jak ustawione sprzęgło ??
Wrzuć fotki jak dyfer wygląda po zmieleniu...


Pozdrawiam: Krzysztof Pick
www.rctecnica.pl

Xray T3 2012|TEKIN RS PRO|REDLINE 17.5T|Savox|ABEC 35|CPX

Offline

 

#14 07-05-13 15:12:08

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

TTQ to ten "mój" lazer, który jeździł w Szczecinie, więc tym bardziej się dziwie..


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#15 07-05-13 16:59:16

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Krzysiek i Magda wzieli auto na warsztat. wypatrzylismy dziwnu luz na calej osce ataku w dyfrze i odbiorzej zebatki przy silniku. cala os jezdzi o 1-2 mm.  wszystkie elementy wg instrukcji sa zamontowane. pytanie czy je dobrze spasowalem. czekamy na opinie

Offline

 

#16 07-05-13 18:00:59

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Zdjęcia!!


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#17 07-05-13 18:02:19

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

nei ma, Krzychu ma model

Offline

 

#18 07-05-13 18:32:02

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Łożyska osi, osadzenie w ataku, krzywy wał... To jedyne co mi przychodzi do głowy.
Spróowałbym też zmianę odbioru. Zaczynając jednak od łożysk napędu.


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#19 07-05-13 19:34:49

photokrzys
Użytkownik
Zarejestrowany: 14-06-11
Posty: 182
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Ok. Dla ścisłości zęby nie są ścinane, pierwszym etapem jest ich wyginanie, coś jak zapadająca się fala. Wygląda jakby zębatki miały za duży luz.


Strada TC / Kyosho Lazer ZX-5 / Nosram Evil / Dragon 15.5 (Żony)
Nascada / Kyosho Lazer ZX-5 / Turnigy TrackStar 80A
rcinfo.cba.pl

Offline

 

#20 10-05-13 10:37:38

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

wczorajsza zmiana kolejnosci montażu elementów na wale z zebatkami wygląda tak:
pomiedzy zebatką (23) a lozyskiem (20) są 3 podkładki (21), miedzy łozyskiem (20) a zgrubieniem na wale (18) jest 5 podkladek (21), teraz caly wal nie ma mozliwosci przesuwania sie wzdluz wlasnej osi. jedynie na lelemncie (19) wewnatrz na lozysku ma ostatnie miejsce gdzie potencjalnie moglby sie przemiescic, ale tutaj rozumiem ze sila docisku dyfra jest na tyle duza ze producent nie przewidzial dodatkowych kotw (na zewnatrz na obudowie dyfra)
http://ma.rkiewi.cz/ing/lazer_wal_2013-05-10_101907.png

a tak wyglada druga strona walu z zebatką odbierająca i sprzęgłem. po kilku opiniach mam wrazenie ze sprzegło jest tym elementem, który jest odpowiedzialny za to zeby zebatki w dufrze były trwałe.


http://ma.rkiewi.cz/ing/lazer_wal_1_2013-05-10_101907.png

teraz auto czeka test drogowy, po ktorym bedzie jasne czy takie dzialania są ok czy też cos w sztuce jest nie tak i auto idzie do kowala:)

Ostatnio edytowany przez m@rkiewi.cz (10-05-13 10:41:56)

Offline

 

#21 10-05-13 11:27:17

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

no i jeszcze zalegle zdjecia
zebatka, ktora  juz nie ma zebow wkrecona do dawcy, wiec nei ma jej na foto
nr 1 to atak z tf-5 wg mnie 95% nowosci ( punkt odniesienia)
nr 2 to atak po przejsciach
nr 3 to odbior po przejsciach

http://ma.rkiewi.cz/ing/IMG_4102_1.JPG
http://ma.rkiewi.cz/ing/IMG_4106_1.JPG
http://ma.rkiewi.cz/ing/IMG_4107_1.JPG

Offline

 

#22 10-05-13 11:46:57

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

co do atak odbior to jest standardowy
wg instukcji dedukuję ze 24 lub 25 atak (policze jak bede mial auto w reku)
76T odbiór.
sprzegło bylo o ile dobrze pamietam niemal do konca dokrecone.
aktualnie ma luz na tyle duzy, ze przy polowie wcisnietej mocy, docisniete auto do ziemi reaguje sprzeglem.

czy sprzeglo winno byc ustawione tak, ze przy maks mocy tez puszcza, przy ~50% mocy puszcza, ale przy 25% mocy blokuje?

Ostatnio edytowany przez m@rkiewi.cz (10-05-13 12:17:54)

Offline

 

#23 10-05-13 11:51:23

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

no i jeszcze kwestia luzu na zębatkach w dyfrze.
wg mnie zostawiłem go tyle, że delikatnie można poruszyć atakiem przy zablokowanym odbiorze, czyli jak zrozumiałem minimalnie luz.
na silniku tez było maks dopasowane atak-odbiór i podobnie tam ustawiłem luz. niestety nie zrozumiałem wczoraj Rudego, który mówił o puszczaniu włosa z ... ale zakładam ze chciał mi przekazać to w taki sposób jak zrozumiałem:)

Offline

 

#24 10-05-13 13:26:08

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

luz atak odbiór - na zębatkach silnik - sprzęgło powinien być wyczuwalny i widoczny. Ale zazębianie powinno być na tyle ścisłe, że słuchać tylko kliknięcia, przy delkiatnych ruchach, widoczne oczywiście z zewnątrz.

Co do dyfra nie mam pomysłu.

P.S.
używaj 'edytuj' img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#25 12-05-13 03:03:19

m@rkiewi.cz
Użytkownik
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 24-12-12
Posty: 647

Re: lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

sprzeglo, dyfry, przelozenie wytrzymalo ponad pol godziny na torze z mocą silnika 100%

jeszcz raz dziekuje zaangazowanym za pomoc

jestem gotowy do walki w swiecie nowej jakosci(dla mnie nowej) img/smilies/smile

Offline

 
  • Index
  •  » Off-road
  •  » lazer dyfry - problem z ucierającą się zębatką atakującą w dyfrze

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo