• Index
  •  » Off-road
  •  » Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

#1 08-02-13 19:22:15

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Na początek witam wszystkich forumowiczów gdyż jestem nowy na stronie.
Posiadam model Reely blue tanga dla wtajemniczonych nie muszę opisywać o czym mowie i zapewne wiecie że nie jest to model wysokiej klasy a nawet może i średniej.Jednakże dla mnie jako amatora nie startującego w żadnych zawodach jest to sprzęt idealny na początek. O czym chciałem mówić po krótkim wstępie:
Po miesiącu zabaw modelem doszedłem do pewnych spostrzeżeń i chce kilku rzeczą zaradzić jako że jestem majsterkowiczem nie boje się wyzwań w celu ulepszenia modelu.
Jeżdżę na standardowym silniku oraz regulatorze w zupełności mi wystarcza i tak jest mega szybki.Zasilam go Li-po REDOX 4000mAh 2S.
Moje spostrzeżenia i pewnie nie tylko moje:
1. Po miesiącu musiałem dorobić i wymienić mocowania wachaczy gdyż standardowe leciały po kilku lepszych skokach czy dachowaniu.(Zrobiłem ze stali nierdzewnej po czym przymocowałem bezpośrednio do płyty podłogowej.)Tył czeka na pospawanie ale będzie podobnie.

2. Przednie zawieszenie wzbogaciłem dodatkową parą amortyzatorów.

3.Elektronika zabezpieczona śnieg i woda raczej nie robią mi wielkiego problemu( w granicach rozsądku)

Wiem że następną sprawą jest wymiana albo wzmocnienie wieżyczek gdyż nie ma szans to wytrzymać pozatym zwrotnice przednie i tylnie.

Teraz może wam się narzucić pytanie po co o tym pisze można było odrazu zapytać, ale wole naświetlić lekko sprawę tym bardziej że na forum jestem nowy.
Czy ktoś zna,orientuje się w zamiennikach części do blue tangi nawet po drobnych modyfikacjach ale z wytrzymalszych materiałów? U mnie problem polega na tym że materiał ot ja bym znalazł spawarke,tokarkę też tylko niektóre części są naprawdę skomplikowane i ich zrobienie wymaga odpowiedniej wiedzy.

Zakup nowego modelu nie wchodzi w grę bo to są spore koszta jednorazowe a ulepszyć ten model można łatwo dając większa satysfakcje tym bardziej dla amatora.

Pozdrawiam serdecznie i liczę na jakąś dyskusję.
White

Parę fotek i video:

http://www.youtube.com/watch?v=p64lcI-unh0


http://images41.fotosik.pl/1935/7ff433e795012ed0m.jpg http://images36.fotosik.pl/372/2654640f9e7328cbm.jpg http://images49.fotosik.pl/1792/d3e8f488ad1ade8am.jpg http://images35.fotosik.pl/1800/9ff906b0beebdb14m.jpg

http://images49.fotosik.pl/1791/b0e9ff5df0f09ec1m.jpg http://images36.fotosik.pl/370/9e9908f5355611f6m.jpg  http://images37.fotosik.pl/1953/a67a7bf0c1b8b3afm.jpg

Offline

 

#2 08-02-13 19:59:52

Piwko_8
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 17-01-11
Posty: 587

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

MIałem ten model i...
1. Nie rozumiem podwójnych amortyzatrów z przodu... Dlaczego je zamontowałeś? co Ci przeszkadzało w tych pojedynczych?
2. Fakt,że przednia wieża jest chyba z gumy ale ten kawał metalu bardzo psuje aerodynamikę, lepiej gdybyś użył np. włókna szklanego,czy węglowego i je ładnie wyciął.
Najlepszą opcją jeżeli lubisz dłubać byłoby przerobienie przodu tak,żeby wieża nie była jedna częścią z obudową dyfra, a dwiema osobnymi i była zrobiona np. z alu, lub węgla.

Wielki szacunek za wykombinowanie tego mocowania wahaczy, ja też miałem z tym problem,ale tylko raz.
Nie pęka Ci czasem mocowanie tylnej wieży? mi pękało po każdym większym skoku,aż wzmocniłem je laminatem szklanym.

btw. albo masz za gęsty olej w amortyzatorach, albo za twarde sprężyny, bo model jakiś taki sztywny się wydaje. Możliwe,że te mocowania tak Ci pękają właśnie przez źle ustawione zawieszenie.
niektóre części pasują od tamiya dark impact,ale z Twoim zapałem pewnie przerobisz wszystkie,żeby pasowały img/smilies/wink są lepszej jakości niż te relly,ale też kosztują całkiem sporo.

Ostatnio edytowany przez Piwko_8 (08-02-13 20:02:31)


Michał Pawlak
Team C T4 V2

Offline

 

#3 08-02-13 20:10:10

Hubert
Użytkownik
Zarejestrowany: 28-12-12
Posty: 488

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Mam pytanko nie w sprawie modelu, ale w sprawie tych wzmocnień na wieżyczki.
Gdzie kupiłeś taki tateriał?


HPI VORZA mój wymarzony model img/smilies/big_smile
Tork 2200kv i Mamba extreme, Turnigy 4s 6400mAh 60-120c.
Hobao Hyper H2 2 WD
Hobbywing Xerun v2.1 120a , Dualsky 8.5t, Sanwa mx-3, savox i nano-tech.

Offline

 

#4 08-02-13 23:57:04

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

@Piwko_8
Ad.1
Miałem zapasową jedną parę amortyzatorów widziałem w wielu modelach właśnie podwójne amortyzatory przedniego zawieszenia stąd moja decyzja pozatym wydawało mi się zbyt miękkie nawet przy max skróceniu. Możliwe że to błąd wtedy zdejmę pozostanę przy jednej parze.
Ad.2
Prawda ten kawał blaszyska wsadziłem chwile po tym jak kupiłem model bo wydawało mi się to zbyt giętkie. teraz posłużyło mi tylko do przymocowania amortyzatorów.Jeżeli wzmocnie albo zmienię wieżyczkę to na pewno zlikwiduje to.Co do połączenia z dyfrem jest to bardzo słuszna uwaga odrazu mi się to rzuciło w oczy że by to jakoś rozgraniczyć i mam pewien pomysł możliwe że się uda.Wtedy mocowanie wieży będzie całkowicie wzmocnione poprzez połączenie z podwoziem.(taki mam niecny plan).
Ad.3
He He oczywiście że mi pękło mocowanie tylnej wieżyczki...Wiesz co zrobiłem w miejscu gdzie jest łączenie pod kątem 90* przez całą długość wsadziłem śrubę skręcona od dołu nakrętką i wzmocnioną klejem epoksydowym. Całość jest bardziej mocna niż oryginał ale to tez się klasyfikuje od wymiany jako wieżyczki.Nie widać tego chyba na zdjęciach.

Jeżeli chodzi o olej w amortyzatorach weź pod uwagę jeżeli oglądałeś filmik że był on kręcony w temp. ok. -5 *C więc amortyzatory praktycznie zamarzały.Przyznam bez bicia że nie jest to olej silikonowy do modeli a przekładniowy od maszyn.Powiedzmy tymczasowo.Jeżeli nie znajdę nic co by można przerobić to wezmę materiał i będę dłubał bo myślę ze warto.Model jak by nie patrzeć może nie nadaje się do wielkich wyścigów ale jest naprawdę fajny do zabawy.

@Hubert
Może to śmieszne ale mnie np. nie śmieszy wykorzystywanie elementów totalnie z kosmosu.To są aluminiowe profile od sensora w  kserze albo skanerze wzdłuż których są wsadzone czujniki do skanowania.Jakoś tak pamiętam.Fajne bo solidnie wyprofilowane i naprawdę mocne zgiąć nie ma siły tego.(zapomniałem dodać to jest aluminium poprostu).
Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez white (09-02-13 00:06:52)

Offline

 

#5 09-02-13 10:34:37

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Skąd jest materiał to nie ma znaczenia, jeżeli wyznajesz zasadę 'nieważne jak wygląda, ważne jak działa' to mnie się już podoba i jest ok img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#6 09-02-13 12:53:15

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Puki co najbardziej męczą mnie zwrotnice przednie i tylnie.Bo przy solidnym mocowaniu wahaczy ulepszonej wieżyczce to właśnie to będzie element najczęściej chyba pękający.Sam wahacz jest z dość sztywnego grubego tworzywa więc narazie go zostawię w spokoju.Czy może jestem przewrażliwiony na punkcie tych plastikowych elementów?

Offline

 

#7 09-02-13 13:17:17

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Według mnie troche tak. Należy pamiętać o tym, że plastik posiada swoją giętkość i wraca do swojego kształtu chyba że przekroczymy granice sprężystości. Aluminium natomiast nie jest giętkie i jak sie przywali to sie wygnie i do wymiany. Na pewno jestem przeciwny aluminiowym wahaczom, ponieważ wole żeby on pękł niż żeby cała siła została przekazana na dyfer czy goleń amorka. Alu zwrotnice to dobry pomysł, tak samo wieżyczka ale lepiej z węgla niż aulu moim zdaniem. Mocowanie wahaczy też alu, ale reszte zostawiłbym w plastiku bo model stanie się ciężki i straci całkowicie spręzystość, a jak mocno przywalisz to nie ma siły, cos musi sie popsuc xD wpadniesz na sale? img/smilies/wink


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#8 09-02-13 20:44:45

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Jak będę w Poznaniu z wielką chęcią jak można się wybiorę kiedyś do was na trening zobaczyć jak trenują zawodnicy.Chwilowo mnie nie ma na miejscu ale będę. Co do moich przednich amortyzatorków dzisiaj sobie potestowalem i jak dla mnie wyszło ze sztywniejsze przednie zawieszenie lepiej mi sie prowadzi.
Zobrazuję to moją jakże wybitną symulacją :

http://images34.fotosik.pl/553/2fddb6024b4ea773med.jpg

Otóż w górnej części rysunku tak zachowywał się model jak wjeżdzałem na powiedzmy wybój.
Natomiast  na dolnej części rysunku tak zachowuje się teraz i taka opcja bardziej mi odpowiada. Z niecierpliwoscai czekam aż się zrobi ciepło żeby można było na 100% pojeździć i potestować model.
A moje modyfikacje będę starał się sukcesywnie realizować. Może puźniej założe temat o mojej tandze i będę informował o przydatnych modyfikacjach.

A jeszcze mam pytania ze 2:

-Czy serwo standardowe w tandze jest na plastikowych zębatkach czy metal?Tak się składa że mam wolne Tower PRO MG995 i nie wiem czy jest lepsze czy gorsze  i wymiana polepszy coś jakość skrętu?

-Zdarza mi się że moja bateria LI-PO 2S rozładowuje się nierównomiernie  tzn. jedna cela schodzi do 3,20V a druga pozostaje na poziomie 3.75V np. Czy to normalne zachowanie wynika może z tego że na dworze zimno i bateria nie lubi takich warunków?

Pozdrawiam serdecznie.

Offline

 

#9 09-02-13 23:46:18

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Na obrazku poruszasz problem, zwany tłumieniem...(wstępnym dokładniej). Raczej tylne zawieszenie, i zbyt rzadki olej w nim powoduje tę sytuację, że podbija właśnie tył po najechaniu na przeszkode - tak dzieje się w dobrze wyważonym modelu. Twardy przód zredukuje podbijanie przodu, a nie tyłu, no ale skoro u Ciebie to działa.... img/smilies/smile

Twoje Lipo jest Lipa, te 'lepsze' rozładowują się z różnicą max 0.1/cena


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#10 10-02-13 10:23:34

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

te 'lepsze'

Które to są?
Widocznie mam pecha do tych baterii. Widać bez wydawania 300zł na baterie nie ma co liczyć na dobre lipo.
Miałem zippy 4000mAh/2S to była kupa.
wziąłem  Redoxa  racing 4000mAh/2S widać tez kupa.

Turningy?Czy co tam jeszcze zostaje z firm?

Pozdrawiam.

Offline

 

#11 10-02-13 10:53:41

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Nano-tech'i są w miarę ok  img/smilies/smile

Jaki silnik? Amperaż? może nadmiernie je obciążasz i to dlatego


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#12 10-02-13 11:22:41

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Ok dzięki.Nie no napisałem w pierwszym poście silnik i regulator standard.Ogólnie nie ma żadnych objawów że źle działa.Tylko jak jeżdżę z miernikiem to zaczyna pikać np. 2 Cela a na pierwszej jest jeszcze wyższe napięcie. A ktoś orientuje się co z tym serwem jest jakiś sens to zmieniać czy nie ma sensu?

Offline

 

#13 10-02-13 11:38:47

Hubert
Użytkownik
Zarejestrowany: 28-12-12
Posty: 488

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Co do serwa to jeżeli ci się dobrze jeździ to nie ma co zmieniać.
Ogólnie to jakie masz to serwo?Wtedy jak podasz parametry to będzie nam łatwiej.


HPI VORZA mój wymarzony model img/smilies/big_smile
Tork 2200kv i Mamba extreme, Turnigy 4s 6400mAh 60-120c.
Hobao Hyper H2 2 WD
Hobbywing Xerun v2.1 120a , Dualsky 8.5t, Sanwa mx-3, savox i nano-tech.

Offline

 

#14 10-02-13 11:39:21

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Ale ja nie wiem, jaki masz standardowy amperaż na Twoim silniku, ani jaką wydajność na pakietach img/smilies/smile

Nie wiem na ile chcesz inwestować w model, nie wiem czy warto tak się w to bawić bo inwestycja przewyższy racjonalną wartość wyniku końcowego.


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#15 10-02-13 11:54:23

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

No racja więc po kolei:

- No niby się jeździ dobrze co prawdą co jakiś czas muszę od nowa ustawiać orczyk na serwie bo ucieka zbieżność a ustawienie trimmingiem na pilocie już nie wyrównuje kół. Widocznie gdzieś na mocowaniu jest luz i ucieka jakiś mm.

Standardowe serwo jakie ma parametry to nie mam pojęcia bo takich rzeczy nigdzie nie przeczytam.

Nowego serwa parametry:

http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi … 66927425_1

Dimensions: 1.57" x 0.79" x 1.44" (40 x 20 x 36.5mm)
-Weight: 1.78oz / 48g (Servo Net Weight Only) Operating Speed (4.8V no load) : 0.17sec / 60 degrees
-Operating Speed (6.0V no load) : 0.13sec / 60 degrees
-Stall Torque (4.8V): (13kg/cm) (180oz/in.)
-Stall Torque (6.0V): (15kg/cm) (208oz/in.)
-Temperature Range: -30 to +60 Degree C
-Dead Band Width: 4usec
-Operation Voltage: 3.5 - 8.4Volts

- Silnik pobiera max. 30A regulator jest chyba  w tym modelu 40A. Bateria ma wydajność 140A.  Model i tak już jest przeinwestowany a ja nie mowie odrazu o kupowaniu wszystkiego w renomowanych sklepach. Wypytuje się was o rzeczy których nie wiem.Zawsze się człowiek dowie czegoś ciekawego. Narazie nie mówimy tutaj o kosztownych inwestycjach a o sprytnych modyfikacjach a to nie musi iść w parze.img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez white (10-02-13 11:56:29)

Offline

 

#16 10-02-13 12:03:39

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Servo przede wszystkim powinno mieć metalowe zębatki - wszystkie, i te wewnątrz i tę, do której przykręcasz orczyk. To ma czyli jest OK.

Jeśli napięcie na odbiorniku (BEC) będziesz miał 4.8 albo nawet 5.0, to servo którego parametry przytoczyłeś, będzie bardzo wolne. Orczyk na servie pewnie przeskakuje, na Twoim miejscu zamontowałbym właśnie jakiś metalowy, albo prosty servo-saver.

Z tymi lipo.... jeśli ładujesz z balancerem i jeszcze nie spuchły to się nie przejmuj.
Staraj się jednak nie rozładowywać ich poniżej 3.2v/cela, ja mam ustawione 3.3 na moich, amperaż silnika bez obciążenia 70A, jednak regulator może pobierać znacznie więcej, ale po wyścigu (czyli max co da się ze sprzętu wycisnąć) różnica na celach 3.78/3,79.

Także 'keep calm and charge your lipo' img/smilies/smile

W zależności od tego, czy chcesz kupić w przyszłości coś innego, zamiast reely, kup sobie servo o parametrach uciągu min 7kg/cm i prędności poniżej .11 na Twoim napięciu odbiornika, lub odbiornika, który kiedyś chcesz kupić.

Ostatnio edytowany przez Maciej Marcinek (10-02-13 12:06:16)


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#17 10-02-13 12:39:02

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Ok dzięki za porady.
Myślę że kiedyś napewno zmienię na coś lepszego.Tymczasem pojeżdżę tym i pociesze się frajdą:)
Mogę dodać jedynie nawiasem że zanim zakupiłem model zajmowałem się skonstruowaniem jakiejś wersji mobilnego pojazdu zdalnie sterowanego. Wszystko robiłem sam od programowania aparatury radiowej po sterownik silnika i jego oprogramowanie. Niestety nie wszystko okazało się tak idealne jak miało być. To były pojazdy w których nie sztuką było kupić wszystko i złożyć do kupy tylko zrobić coś z prawie niczego za niewielkie pieniądze.Było kilka wersji i prototypów.(Wszystkie jeździły)
Dla ciekawość pare fotek:

http://images39.fotosik.pl/1934/3046e70e0fc0a7acm.jpg  http://images43.fotosik.pl/1729/71b7fbfad285d38em.jpg  http://images48.fotosik.pl/590/316c60381c9cd020m.jpg http://images39.fotosik.pl/1934/b83f4baa0028fcc0m.jpg http://images41.fotosik.pl/1936/ec9e6020d5dfbd3em.jpg  http://images33.fotosik.pl/558/71cce77847091fe3m.jpg


EDIT:
Wymieniłem jednak to serwo na TOWER PRO i muszę powiedzieć że bez ruszania z miejsca widać gołym okiem znaczną poprawę skrętu.Rozebrałem standardowe i to jest słabizna wszystko plastik i brak łożyskowania. Teraz model stojąc na ziemi bez żadnego oporu skręca do skrajnych pozycji lewo prawo, przedtem trochę miał opory żeby bez poruszania się skręcić do skrajnych pozycji. Jak by ktoś się zastanawiał to wymieniać standardowe bez najmniejszego problemu.Jedynie co to nowe serwo troszkę głośniej chodzi bo jest metalowe. No i odrazu różnica w mocowaniu orczyka teraz myślę zniknie problem uciekającej zbieżności bo do tej mosiężnej końcówki to trzyma się jak nie wiem.
Jeszcze raz dzięki za porady.
Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez white (10-02-13 14:30:21)

Offline

 

#18 11-02-13 16:47:02

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Tak jak pisałem upgrade mojej tangi idzie powoli ku przodowi.Dzisiaj wykonałem wieżyczkę przednią.
W porównaniu do starej jest 3 razy cieńsza za to na pewno 3 razy mocniejsza jednak troszkę więcej waży.

Wykonałem ją jak już pisałem ze stali nierdzewnej. Wiem węgiel,włókno,itp itd było by lżejsze mocniejsze ale za to wsyzstko muszę dodatkowo płacić pozatym nigdy nie robiłem nic z tymi materiałami a stal nierdzewna mam na miejscu za darmo(Uprzedzam tych co by się chcieli czepiać dlaczego się uparłem na INOX).

Puki co wieżyczka jest przymocowana do dyfra czyli tak jak ma to miejsce w standardowej wieżyczce. Jeżeli będzie taka potrzeba będzie to zmienione i wieżyczka dodatkowo zostanie połączona z podwoziem głównym. Mniej więcej jak pokazuje na fotce.

Pozostało do zrobienia to samo z tylna wieżyczką oraz mocowanie tylnych wahaczy zrobić tak samo jak przód.Po tych zabiegach myślę ze mogę spokojnie oczekiwać wiosny i lata.

Wyszło jak widać na fotkach , cudów nie ma ale jest tak sztywne i mocne ze naprawdę w porównaniu do oryginału który wygina się w każda stronę na 1cm.

Aha i wywaliłem te przednie amortyzatory przynajmniej na teraz bo jak dochodzi 0*C lub (-) to auto jest tak twarde ze szkoda gadać.No i poleciały te przednie blaszki aluminiowe bo są już niepotrzebne.
Pozdrawiam.


http://images46.fotosik.pl/1951/8b449b1933ed241am.jpg http://images40.fotosik.pl/1943/73a7371f39497f18m.jpg http://images37.fotosik.pl/1958/7f8bca077327bee5m.jpg  http://images35.fotosik.pl/1804/c45f6b9eb4d8fc7bm.jpg http://images36.fotosik.pl/375/ca657b8049f8b5b8m.jpg  http://images42.fotosik.pl/763/363374bd2708067bm.jpg

Offline

 

#19 15-02-13 11:48:46

white
Użytkownik
Skąd: Poznań/Pleszew
Zarejestrowany: 08-02-13
Posty: 99

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Dzisiaj zakończyłem prawie ostatni etap modyfikacji otóż:
mam zrobioną tylną wieżyczkę oraz  brakujące tylne mocowanie wahaczy.Wszystko wyszło prawie idealnie tak jak chciałem z drobnym ale...
Był problem z tylną wieżyczką bo jak oryginalna jest mocowana tylko 4 śrubami bardzo blisko siebie w takiej wypustce(ci co mieli to wiedzą) ten element po dachowaniu pękał i tak też było u mnie.Zamocowanie nowego sztywnego twardego mostka poskutkowało by tym ze ten element odrazu odpadł by po wygięciu. Trochę nakombinowałem i trochę też przekombinowałem ale zrobiłem i tylna wieżyczka jest przymocowana w sumie 8 śrubami do obudowy dyfra oraz dodatkowo 4 jest połączona z podwoziem.Jak to odpadnie to chyba razem z całą płytą podłogową. Jak już mówiłem w zawodach udziału nie biorę więc raczej tak szybko tego nie rozwalę ale amatorom często zdarza się dachować lub ten teges.
Nie ma jednak nic za darmo, model przytył o 360g. Niestety na szybkość pewnie się odbije ale mam nadzieję że nie będzie tragedii. Chwilowo robię przerwę i zobaczymy jak będzie się spisywał w terenie.Ostatnim elementem jaki bym chciał wymienić to zwrotnice i to już wszystko. Zdjęcia dorzucę później bo muszę elementy wypolerować i zmontować w całość.

Pozdrawiam zainteresowanych.

Fotki:
Wygląda to dość topornie ale nie ma tragedii ta blacha jest cienka bo to zaledwie 1,5mm ale za to bardzo sztywna i twarda.Lepiej wykombinować tego nie udało mi się.

http://images40.fotosik.pl/1948/44f39d3ea45ced4cm.jpg  http://images34.fotosik.pl/560/eb6e99df1fb53360m.jpg http://images47.fotosik.pl/1721/cbddec02ccf62eb2m.jpg http://images40.fotosik.pl/1948/17f64a08d07e54c1m.jpg http://images35.fotosik.pl/1809/ea8fe7a87d6c29c2m.jpg

Ostatnio edytowany przez white (15-02-13 15:38:00)

Offline

 

#20 21-09-15 20:29:04

Bandit
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 17-09-15
Posty: 45

Re: Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Mam szybkie pytanko..
Śrubki przed wkręceniem należy potraktować klejem do śrub. Tylko czy te śrubki które są przy kołach skrętnych też mozna je klejem potraktować. Chodzi o śruby, które wchodza w element - Upright set.
Dodatkowe pytanie: Czy kulki na końcach wała napędowego należy smarować jakimś smarem ? bo tak jest w intrukcji od HPI

Ostatnio edytowany przez Bandit (21-09-15 21:06:13)


Jakub Szczepański
HPI Bullet ST FLUX- BMS-616DMG

Offline

 
  • Index
  •  » Off-road
  •  » Reely blue tanga - Eksploatacja,pytania,propozycje,modyfikacje

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo