#1 22-01-13 21:54:43

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Set-up off-road

Siemka

Trochę poczytałem, potłumaczyłem na polski i sie zebrał poradnik zawierający podstawową teorie na temat ustawiania off-road'a. Jeśli ktoś zauważy jakieś błędy to pisać img/smilies/wink Oczywiście to tylko teoria i każdy będzie musiał sam się nauczyć ustawiać swój model ale jest to jakaś podstawa. Mam nadzieje że pomogłem i trochę wyjaśniłem img/smilies/wink

http://www.mediafire.com/view/?q72ds8sc1d1x5uy

Pozdrawiam serdecznie
Wojciech Borkowski

Ostatnio edytowany przez Wojek (22-01-13 23:17:04)


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#2 22-01-13 22:45:00

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Set-up off-road

wow, gratuluję,  fajne opracowanie, pozwolę sobie napisać co mi nie gra i potem, jeśli pozwolisz mogę rozszerzyć o ustawienia ósemek buggy i podstawowe zależności:

Przy rozstawie można dopisać, ze krótki wykaże więcej przyczepności przy przyśpieszaniu.
Długi będzie bardziej zwrotny "na gazie".

Anit- squat - tam jest coś namieszane. Zwykle spotykana metoda pomiaru jest taka:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRdqGPJkqDaI18GObQ13IKSqKA-FKwz6vLRVQ-NLiaQ6pJNJuiq

Moje osobiste odczucia dla ósemki i mikrusa mówią, że gdy zwiększam anti squat to mam więcej gripu z tyłu na gazie i mniej na wejściu w zakręt. A gdy go zmniejszam (wahacze bardziej poziomo) to mam mniej przyczepności tyłu podczas przyśpieszania. Lubię dużo gazu, więc może nie wyklucza się to z Twoim opisem gdyż nie umiem teraz określić czy mam więcej skrętu gdy to zmienię, raczej rozpatrzałem to zawsze w kwestii stabilności tyłu podczas przyśpieszania a dużo pracuję gazem w zakręcie.

Camber- polecam ustawiać tak by opony równo się ścierały, przynajmniej w modelach 4WD. Generalnie bardziej pochylone koło daje więcej przyczepności w zakręcie, ale nie jest to jakoś mega odczuwalne. Zawsze jeżdżę między 1,5-3,5 * . Zazwyczaj tył więcej niż przód gdzieś o pół stopnia, bo ma tendencję do mocniejszego ścierania stożkowego opony - zewnętrznej części bieżnika.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#3 22-01-13 22:50:12

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Set-up off-road

Dzięki za uwagi, zmienie i zaktualizuje plik img/smilies/wink co do osemek to dwaj na GG w razie co img/smilies/wink


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#4 22-01-13 23:10:44

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Set-up off-road

ten anti-squat mocno zmienia charakterystykę? Warto się pobawić? Z reguły rekompensowalem to innymi ustawieniami img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#5 22-01-13 23:29:20

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Set-up off-road

Dużo/mało jest subiektywnym odczuciem. Skoro ja czuję wyraźną zmianę, to Ty na pewno też poczujesz. W mikro zmiana z 0 na 3,5 daje dużo w ósemce bawiłem się tym na pucharze w Łodzi i skok z 3 na 4 też było czuć. Także jest to dość fajna sprawa, choć nie ma spektakularnego rozrzutu ustawień bo zazwyczaj w modelu masz 2-4* regulacji. Generalnie lubię zawsze duży, jednak jak się patrzy na setupy kierowców takich jak Lee Martin to im więcej ma się nawyków z 10 elektrycznej tym używają mniej, bo nie dokręcają gazem w zakrętach.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#6 23-01-13 19:35:42

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Set-up off-road

Chętnie bym poznał opinie nie-zawodników bo to głównie dla was było robione img/smilies/wink


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#7 23-01-13 21:44:40

dzajdol
Klubowicz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 27-12-10
Posty: 333
Serwis

Re: Set-up off-road

Mi się napewno przyda skondensowana wiedza co i jak (szczegolnie z offroadu - skoki i nierownosci), bo przedemna nowe wyzwanie offroad


Tomasz Dzidek

ONROAD: XRAY T3'12
OFFROAD: XRAY XB4

Offline

 

#8 23-01-13 22:24:11

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Set-up off-road

Z ciekawości, 2 czy 4WD? img/smilies/wink


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 

#9 24-01-13 03:49:49

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Set-up off-road

4!! hehe ;>


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo