• Index
  •  » Spotkania
  •  » Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

#1 14-01-13 10:21:00

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

2WD OFF-ROAD

1. Podwozie
Wszystkie modele off-raod (Buggy, Truggy, SC, MT itd) w skali 1:10 i mniejsze z napędem na tylną oś.

2. Nadwozie
Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą-klatką.

3. Silnik
Wszystkie modele mogą być napędzane dowolnym silnikiem szczotkowym (nie większy niż klasa 540) lub bezszczotkowym (nie większy niż klasa 540 lub 3650) o dowolnej ilości uzwojeń.

4. Regulator
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne.

5. Ogumienie
Dopuszczone są opony gumowe lub piankowe.

6. Akumulatory
Dopuszczone są ogniwa typu NI-CD, NI-MH, LI-FE, LI-PO
Dla pakietów typu NI-CD oraz NI-MH:
- nominalne napięcie ogniwa 1,2 V
- maksymalne napięcie pakietu 7,2 V
Dla pakietów typu LI-FE:
- nominalne napięcie ogniwa 3,3V
- maksymalne napięcie pakietu 6,6 V.
Dla pakietów typu LI-PO:
- nominalne napięcie ogniwa 3,7V
- maksymalne napięcie pakietu 7,4 V (2s1p oraz 2s2p).

Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów litowych:
- pakiet w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału (HARD CASE)



4WD OFF-ROAD

1. Podwozie
Wszystkie modele off-raod (Buggy, Truggy, SC, MT itd) w skali 1:10 i mniejsze z napędem na obie osie.

2. Nadwozie
Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą-klatką.

3. Silnik
Wszystkie modele mogą być napędzane dowolnym silnikiem szczotkowym (nie większy niż klasa 540) lub bezszczotkowym (nie większy niż klasa 540 lub 3650) o dowolnej ilości uzwojeń.

4. Regulator
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne.

5. Ogumienie
Dopuszczone są opony gumowe lub piankowe.

6. Akumulatory
Dopuszczone są ogniwa typu NI-CD, NI-MH, LI-FE, LI-PO
Dla pakietów typu NI-CD oraz NI-MH:
- nominalne napięcie ogniwa 1,2 V
- maksymalne napięcie pakietu 7,2 V
Dla pakietów typu LI-FE:
- nominalne napięcie ogniwa 3,3V
- maksymalne napięcie pakietu 6,6 V.
Dla pakietów typu LI-PO:
- nominalne napięcie ogniwa 3,7V
- maksymalne napięcie pakietu 7,4 V (2s1p oraz 2s2p).

Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów litowych:
- pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału (HARD CASE)



ON-ROAD STOCK

1. Podwozie
Wszystkie modele on-raod w skali 1:10 i mniejsze z napędem na jedną dowolną oś 2WD lub z napędem na dwie osie 4WD.

2. Nadwozie
Wszystkie modele muszą posiadać dowolne nadwozie on-road (DTM, GT, WRC itp.)

3. Silnik
Wszystkie modele mogą być napędzane dowolnym silnikiem szczotkowym (nie większy niż klasa 540) lub bezszczotkowym (nie większy niż klasa 540 lub 3650).
Dla silników szczotkowych ograniczenie do 19T (19T, 20T, 21T itd.)
Dla silników bezszczotkowych ograniczenie do 17.5T (17.5T i 21.5T)
Dodatkowe ograniczenie dla siników bezsczotkowych, timing „0”.

4. Regulator
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne.
W przypadku regulatorów elektronicznych siników bezszczotkowych obowiązkowe jest stosowanie programów NO BOOST, NO TIMING, NO DINAMIC TIMING. Parametry te powinne zostać ustawione na „0” lub „DISABLED”. 

5. Ogumienie
Dopuszczone są opony gumowe lub piankowe.

6. Akumulatory
Dopuszczone są ogniwa typu NI-CD, NI-MH, LI-FE, LI-PO
Dla pakietów typu NI-CD oraz NI-MH:
- nominalne napięcie ogniwa 1,2 V
- maksymalne napięcie pakietu 7,2 V
Dla pakietów typu LI-FE:
- nominalne napięcie ogniwa 3,3V
- maksymalne napięcie pakietu 6,6 V.
Dla pakietów typu LI-PO:
- nominalne napięcie ogniwa 3,7V
- maksymalne napięcie pakietu 7,4 V (2s1p oraz 2s2p).

Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów litowych:
- pakiet w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału (HARD CASE)



ON-ROAD OPEN

1. Podwozie
Wszystkie modele on-raod w skali 1:10 i mniejsze z napędem na jedną dowolną oś 2WD lub z napędem na dwie osie 4WD.

2. Nadwozie
Wszystkie modele muszą posiadać dowolne nadwozie on-road (DTM, GT, WRC itp.)

3. Silnik
Wszystkie modele mogą być napędzane dowolnym silnikiem szczotkowym (nie większy niż klasa 540) lub bezszczotkowym (nie większy niż klasa 540 lub 3650) o dowolnej ilości uzwojeń.

4. Regulator
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne.

5. Ogumienie
Dopuszczone są opony gumowe lub piankowe.

6. Akumulatory
Dopuszczone są ogniwa typu NI-CD, NI-MH, LI-FE, LI-PO
Dla pakietów typu NI-CD oraz NI-MH:
- nominalne napięcie ogniwa 1,2 V
- maksymalne napięcie pakietu 7,2 V
Dla pakietów typu LI-FE:
- nominalne napięcie ogniwa 3,3V
- maksymalne napięcie pakietu 6,6 V.
Dla pakietów typu LI-PO:
- nominalne napięcie ogniwa 3,7V
- maksymalne napięcie pakietu 7,4 V (2s1p oraz 2s2p).

Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów litowych:
- pakiet w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału (HARD CASE)

-------------------------------------

WPISOWE: 40zł
DODATKOWA KLASA: 10zł
WYPOŻYCZENIE TRANSPONDERA: 10zł

Ostatnio edytowany przez srbija (22-02-13 22:40:40)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#2 14-01-13 17:01:35

tomek457
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 26-04-12
Posty: 28

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

A można używać biegu wstecznego?


Pozdrawiam Tomasz Dobski

ANSMANN RACING VIRUS 2.0  Brushless
ANSMANN RACING ARE 2 Brushless

Offline

 

#3 14-01-13 17:20:58

Marcin Grygiel
Użytkownik
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 1477

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Nie można nigdy na zawodach !!!


YOKOMO BD7
xciterc.com

Offline

 

#4 14-01-13 22:15:46

Piwko_8
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 17-01-11
Posty: 587

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

A jak ktoś z przyzwyczajenia, rozpędu użyje to jaka kara jest przewidziana?


Michał Pawlak
Team C T4 V2

Offline

 

#5 14-01-13 22:28:32

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

serwisuje wszystkie biegi w tym swój xD.

A tak na serio to zwyczajowo dostajsesz karę stop & go w czasie wyścigu.


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#6 14-01-13 22:29:22

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

to aby nie było kary wystarczy wyłączyć wsteczny na reglu przed zawodami img/smilies/big_smile


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#7 15-01-13 06:47:57

Piwko_8
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 17-01-11
Posty: 587

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

ja niestety nie dam rady póki nie dostanę karty img/smilies/tongue
czyli jak ktoś wjedzie w przeszkodę to musi czekać na serwis aż go wyjmą, tak?


Michał Pawlak
Team C T4 V2

Offline

 

#8 15-01-13 09:24:40

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Piwko_8 napisał(a):

ja niestety nie dam rady póki nie dostanę karty img/smilies/tongue
czyli jak ktoś wjedzie w przeszkodę to musi czekać na serwis aż go wyjmą, tak?

Tak

Ten twój regiel nie można programować z guzika ??


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#9 15-01-13 20:46:51

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

srbija napisał(a):

.......
4. Regulator
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne.
W przypadku regulatorów elektronicznych siników bezszczotkowych niedozwolone jest stosowanie programów NO BOOST, NO TIMING, NO DINAMIC TIMING. Parametry te powinne zostać ustawione na „0” lub „DISABLED”. 
-------------------------------------

A ja bym napisał, że wymagane jest stosowanie programów NO BOOST, NO TIMING, itp... img/smilies/smile


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#10 15-01-13 21:06:39

Piwko_8
Użytkownik
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 17-01-11
Posty: 587

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

no niestety z guzika mogę go tylko skalibrować z apką i tyle:P
Maciej, widzę,że czujny jesteś img/smilies/big_smile trzeba to zmienić,żeby nie było niedomówień


Michał Pawlak
Team C T4 V2

Offline

 

#11 15-01-13 21:49:43

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Jak już robić to do końca.
Co to dokładnie za regiel Piwko?


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#12 15-01-13 22:39:26

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Maciej masz racje, jutro z rana to zmienie bo z tel mi sie kiepsko pisze.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#13 16-01-13 08:58:04

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

srbija napisał(a):

ON-ROAD STOCK
...................................................
W przypadku regulatorów elektronicznych siników bezszczotkowych obowiązkowe jest stosowanie programów NO BOOST, NO TIMING, NO DINAMIC TIMING.
...................................................

Poprawione


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#14 16-01-13 09:31:38

igigod
Użytkownik
Skąd: Tarnowo Podgórne
Zarejestrowany: 31-05-12
Posty: 488

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

To ja jeszcze dodam, ze pakiety LiPo muszą być ładowane w lipo bagu.
Proszę umieścić to tam wyżej w przepisach.


Igor Goderski
Serpent Cobra 2.1 | O.S. Speed | ProTek | nVision | Sweep | Sanwa MT-4
Xray XB4 2018| Xerun XR10 PRO | 5.5T Xerun V10 G2 | LRP / YOKOMO | Sanwa MT-4
www.rctmarket.pl Team Driver

Offline

 

#15 16-01-13 12:39:14

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Ustalenia dotyczące korzystania z sali tę sprawę regulują.
Cyba wiadomo że pakiet LiPo może mieć max 8.44V, ładowany tylko i wyłącznie ładowarką dedikowaną do tego typu pakietów, w LipoBag itp.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#16 20-01-13 21:31:41

luki7791
Użytkownik
Zarejestrowany: 15-01-13
Posty: 103

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Jestem nowy i chciałbym pojeździć (ale nie sadze abym brał udział w zawodach dopiero się uczę) Czy można ?

Offline

 

#17 20-01-13 21:46:59

Maciej Marcinek
Użytkownik
Skąd: Wysoka, Skoki
Zarejestrowany: 24-11-11
Posty: 2959
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

sribja, poprawic trzeba jeszcze silniki. Zastrzec, ze nie moze byc wiekszy niz klasy 540.


Maciej Marcinek
www.rctecnica.pl team driver
Xray, Hudy, Novarossi, Tekin, Futaba, JConcepts, Mon-Tech, Parma

Offline

 

#18 21-01-13 09:18:11

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

luki7791 napisał(a):

Jestem nowy i chciałbym pojeździć (ale nie sadze abym brał udział w zawodach dopiero się uczę) Czy można ?

Na najbliższym spotkaniu są zawody,
na stronie http://rejestracja.zawody-rc.pl/?p=calendar
jest rozpiska kiedy są spotkania i jakie (zawody lub trening), należy się tam wpisać.

Przybywaj śmiało na zawody bo to są nasze wewnętrzne zawody które organizujemy właśnie
z myślą o takich jak ty, aby poczuł i zobaczył jak to wygląda od strony kuchni.

PS. Maciej zaraz dopiszę dane dotyczące klasy silników.

Ostatnio edytowany przez srbija (21-01-13 09:27:09)


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#19 24-01-13 15:05:38

Misza
Użytkownik
Zarejestrowany: 08-11-10
Posty: 102

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Witam, wpisowe jest od 1 auta? czy też moge zabrac kilka (w roznych klasach)


XRAY T3. 10T
Reely RANGER BL 13T (najlepsze auto na świecie!)
Flying Fish, 10T (na plac),

Offline

 

#20 24-01-13 17:13:25

Mateusz Gełeta
Klubowicz
Zarejestrowany: 16-01-12
Posty: 405
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Dodatkowa klasa kosztuje 10 zł.

Offline

 

#21 24-01-13 17:13:35

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Wpisowe jest od jednego auta 40zł plus 10 za transponder, dodatkowa klasa 10zł, w trakcie zawodów w danej klasie nie można zamieniać pojazdu chyba ze się wszyscy zawodnicy z danej klasy zgodzą.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#22 24-01-13 21:31:30

Dejan Bosnjakovic
Klubowicz
Skąd: Rataje
Zarejestrowany: 29-03-10
Posty: 4052
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Ze względu na duże zainteresowanie zawodami, które ku mojemu zdziwieniu jest bardzo duże został mocno zmieniony harmonogram zawodów, dla tego przerwa pomiędzy dwoma bigami będzie wynosić tylko 3min.

Zawodnicy po ukończonym biegu będą musieli szybko odstawić model i pędzić na serwis, natomiast zawodnicy którzy mają wystartować w biegu powinni już pod koniec biegu poprzedniego być przygotowany do startu.


Serpent, Spec-R, TeamDurango itd itp

www.rccars.pl Serdecznie zapraszamy

Offline

 

#23 25-01-13 14:21:08

RCFAN
Administrator
Zarejestrowany: 15-01-07
Posty: 4255

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013


Podsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę przodem samochodu,
Nadsterowność- jest wtedy, gdy uderzasz w bandę tyłem samochodu,
Moc- czyli z jaką prędkością uderzasz w bandę,
Moment- czyli jak daleko przesuwasz bandę gdy w nią uderzysz.

Offline

 

#24 25-01-13 21:36:08

dzajdol
Klubowicz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 27-12-10
Posty: 333
Serwis

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Osobiście byłbym za tym aby zrobić 4 serie treningowe po 15 min (po 2 dla każdej klasy na przemian, bo przez 30 minut opony nie będą trzymać img/smilies/tongue)


Tomasz Dzidek

ONROAD: XRAY T3'12
OFFROAD: XRAY XB4

Offline

 

#25 25-01-13 21:40:39

Wojek
Moderator
Zarejestrowany: 09-12-10
Posty: 1224

Re: Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Nie startuje ale uważam że to dobry pomysł, szczególnie dla on-road'u


Team Durango DEX410V5, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa
TeamC TM2V2, SpeedPassion, Savox, Turnigy, Sanwa

Offline

 
  • Index
  •  » Spotkania
  •  » Przepisy techniczne Mistrzostw Wielkopolski - Sezon Halowy 2013

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo